شناسهٔ خبر: 22077259 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

بلیت‌فروشی دربی به پرسپولیس واگذار شد

10‌درصد سکوهای آزادی در اختیار استقلال؟

صاحب‌خبر -

شهروند| به دنبال افشاگری‌های رسانه‌ای درباره قرارداد شرکت برهان مبین با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ‌ و همچنین اعتراض‌های شدید دو باشگاه پرسپولیس و استقلال،‌ در هفته‌های اخیر جنجال‌های زیادی درباره پرونده بلیت‌فروشی مسابقات خانگی دو باشگاه مردمی پایتخت در رسانه‌ها ایجاد شد. درنهایت هم پس از حرف‌و‌حدیث‌های بسیار زیاد و اختلافات روزهای اخیر تصمیم گرفته شد بلیت‌فروشی دربی پیش روی پایتخت در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار بگیرد.
اختلافاتی که ادامه‌دار شد
در شرایطی که همه منتظر فسخ قرارداد با مجری بلیت‌فروشی بودند، درنهایت به خاطر انعقاد قرارداد 11ساله مقدماتی فراهم شد که سهم این شرکت از درآمد کمتر و سهم سرخابی‌ها بیشتر شود و این همکاری ادامه پیدا کند. منتهی اختلافات پرسپولیس و استقلال با برهان مبین بر سر نحوه بلیت‌فروشی حل نشد و درنهایت کار به جایی رسید که در بازی‌های اخیر خانگی هواداران ساعت‌ها در ورزشگاه معطل شدند و با خرید بلیت‌های 5‌هزار تومانی از باشگاه‌ها به استادیوم رفتند. این درگیری‌ها درنهایت شرایطی را به وجود آورد که کار به قطع همکاری کامل برسد.
پرسپولیس مجری بلیت‌فروشی دربی
دربی پایتخت در شرایطی روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد که پرسپولیس میزبان این بازی است و با تصمیم اتخاذ‌شده از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با هماهنگی وزارت ورزش قرار شد این باشگاه وظیفه بلیت‌فروشی دربی را بر عهده داشته باشد و به این ترتیب در بازی برگشت هم باشگاه استقلال بلیت‌فروشی را بر عهده خواهد داشت. با توجه به اتفاقات رخ‌داده هم تعیین قیمت بلیت بخش‌های مختلف ورزشگاه بر عهده باشگاه پرسپولیس خواهد بود و تمام درآمد در اختیار این باشگاه قرار می‌گیرد.
پرسپولیس سهمیه هوادارانش را بیشتر می‌کند؟
در ماه‌های گذشته حرف‌و‌حدیث‌های بسیار زیادی درباره این مسأله که برای دربی‌های پایتخت‌ ظرفیت اکثر سکوهای ورزشگاه در اختیار تیم میزبان قرار بگیرد، مطرح شده است. این تصمیم البته بارها و بارها از سوی مدیران فوتبال ایران بررسي شد اما اجرایی‌شدن آن نیاز به بسترسازی مناسب و موافقت شورای تأمین استان تهران دارد. با این تفاسیر در همین شرایط کنونی هم این ابهام وجود دارد كه اگر باشگاه پرسپولیس به‌ عنوان میزبان بخواهد در دربی پیش رو بلیت بیشتری در اختیار تماشاگران خود قرار بدهد، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ درست است که شرایط بلیت‌فروشی و تقسیم‌بندی سکوها بین طرفداران دو تیم باید با اطلاع و مجوز از شورای تأمین استان تهران صورت بگیرد،‌ منتهی هر لحظه این امکان وجود دارد که اخباری درباره بیشترشدن سهمیه هواداران تیم میزبان در دربی‌ها در رسانه‌ها منتشر شود.

 

نظر شما