شناسهٔ خبر: 22076979 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

TSMC هم‌زمان با عرضه‌ی آیفون 10، انتظار رشد درآمد ۱۰ درصدی دارد

کیان زرعکانی / 9to5mac / کیان زرعکانی / 9to5mac

صاحب‌خبر -

سوم نوامبر عرضه‌ی عمومی آیفون ۱۰ آغاز می‌شود و TSMC به‌عنوان سازنده‌ی پردازنده‌ی این دستگاه مسئولیت زیادی بر دوش دارد. پیش‌تر این شرکت به‌ لطف آغاز فروش آیفون ۸ و ۸ پلاس، رشد درآمد ۲۸ درصدی در ماه آگوست تجربه کرده بود. حال این شرکت انتظار افزایش درآمد ۱۰ درصدی هنگام عرضه‌ی نسخه‌ی گران‌قیمت آیفون ۱۰ دارد.

وظیفه‌ی توسعه‌ی پردازنده‌های آیفون‌های امسال هم درست مانند آیفون ۷  و ۷ پلاس، برعهده TSMC است. از همین‌رو سودی که از فروش آیفون‌ها عاید این شرکت می‌شود بسیار چشمگیر خواهد بود. به‌ لطف انحصار توسعه‌ی پردازنده‌های آیفون، اکنون TSMC‌ با اعتمادبه‌نفسی کامل از رقابت با سامسونگ در زمینه‌ی تولید پردازنده‌ها سخن می‌گوید.

نسخه‌های قبلی پردازنده‌های آیفون به‌صورت مشترک توسط سامسونگ و TSMC‌ ساخته می‌شد؛ اما پس از مشکلاتی نظیر داغ‌ کردن و عمر باتری ضعیف‌ که پردازنده‌های ساخته‌شده توسط سامسونگ برای آیفون ۶ اس به بار آورد، اپل تصمیم به قطع همکاری خود با این شرکت گرفت و پس از آن شاهد تولید پردازنده‌های سری A محصولات اپل توسط شرکت تایوانی TSMC‌ هستیم.

از دست‌ دادن بازار اپل برای سامسونگ بسیار سخت و گران‌قیمت تمام شد؛ از این‌رو سامسونگ در تلاش است تا دوباره ساخت پردازنده‌های سری A‌ را به‌ دست بگیرد. البته با توجه به این موضوع که اکنون TSMC در آستانه‌ی ساخت پردازنده‌های ۷ نانومتری قرار دارد، احتمال ساخت پردازنده‌های آیفون‌های سال بعد توسط این شرکت بسیار بالا است. 

بر طبق گزارش رویترز، کمپانی ساکن تایوان هیچ واهمه‌ای از رقابت با سامسونگ در این زمینه ندارد. این شرکت چندی پیش در این رابطه بیانیه‌ای منتشر کرد که متن زیر در آن به چشم می‌خورد:

ما به رقابتمان ادامه خواهیم داد و البته برای حفظ سهممان در بازار هم [تلاش خواهیم کرد.]

با نزدیک‌ شدن به زمان عرضه‌ی آیفون ۱۰، شایعات در مورد فروش این گوشی بیشتر می‌شود. در گزارشی که پیش‌تر به اطلاعتان رساندیم، از کاهش سفارشات اپل برای تولید آیفون‌های ۸ و ۸ پلاس خبر دادیم. حال برخی تحلیلگران از فروش نه‌چندان چشمگیر آیفون‌های گران‌قیمت این شرکت یعنی آیفون ۱۰ سخن می‌گویند؛ اما نتیجه‌ی این تحلیل‌ها هرچه باشد، باید تا زمان عرضه‌ی عمومی این گوشی و گزارش مالی اپل صبر کنیم. مورد مسلم، عدم تطابق کامل گمانه‌ها و واقعیت است.

 TSMC امسال ۳۰امین سالگرد تأسیس خود را جشن خواهد گرفت و اپل به پاس همکاری چندین ساله‌ی خود با این شرکت، نماینده‌ی خود را برای حضور در این جشن که ۲۳ اکتبر برگزار خواهد شد، روانه‌ی تایوان کرده است.

آیفون 10 / آیفون ایکس / iPhone X

برای مطالعه‌ی تمام مطالب مرتبط با گوشی‌های جدید اپل شامل مشخصات فنی، قیمت، تصاویر و ویدیوی نگاه نزدیک،
به صفحه‌‌های آیفون 10 / iPhone X یا آیفون 8 یا آیفون 8 پلاس مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما