شناسهٔ خبر: 22076411 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معافیت تاکسی‌های منطقه آزاد اروند از پرداخت عوارض و مالیات

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند گفت:تاکسی هایی که در منطقه آزاد اروند فعالیت دارند از پرداخت عوارض و مالیات معاف شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛محمود ترک زاده معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند افزود:با توجه به قوانین سازمان منطقه آزاد اروند هر خودروی دارای پلاک منطقه آزاد اروند برای عوارض و گرفتن مرخصی سالانه باید مبلغ بالایی پرداخت کند.

وی گفت:با توجه به حمایت این سازمان از سیستم حمل و نقل عمومی، تاکسی های منطقه آزادی از پرداخت مالیات معاف شدند.

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند افزود :هر خودرو منطقه آزادی سالانه باید عوارض جداگانه ای پرداخت کند که تاکسی های پلاک منطقه آزاد اروند از پرداخت آن معاف شدند.

ترک زاده گفت: تاکسیرانان برای در اختیار گرفتن تاکسی منطقه آزاد، هزینه بالایی را متحمل شدند و معافیت مالیاتی به آنها کمک زیادی می کند.

وی افزود:بخشی از تاکسیداران برای گرفتن تسهیلات به سازمان منطقه آزاد اروند معرفی شدند که این تسهیلات به آنها پرداخت شده و بخشی دیگر به سیستم بانکی معرفی شدند.

ترک زاده گفت:بخشی از چهره شهر به سیستم حمل و نقل عمومی بستگی دارد که این مورد باید در منطقه آزاد اروند به شکل مدرن تبدیل شود و سعی داریم تمامی امتیازات لازم به تاکسیداران در این زمینه اعطا شود.

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند افزود:در کل منطقه آزاد اروند 30 تاکسی منطقه آزاد وجود دارد و تعداد دیگری نیز در انبار گمرک خرمشهر هستند تا پس از مراحل قانونی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی گفت: با واگذاری تاکسی های جدید تعداد تاکسی پلاک اروند در شهرستان های آبادان و خرمشهر به 100 دستگاه می رسد.

ترک زاده افزود:سیستم پرداخت کرایه باید ساماندهی شود زیرا یکی از ضعف های ما این سیستم است؛ همچنین دنبال این هستیم که راننده ها زبان انگلیسی را آموزش ببینند.

منطقه آزاد تجاری، صنعتی اروند در شمال غربی خلیج فارس و جنوب غربی خوزستان در شهرستان ‌های آبادان و خرمشهر با وسعت بیش از 173کیلومتر مربع در محل تلاقی اروند رود و کارون واقع و دارای مرز مشترک با کشورهای عراق و کویت است.

این منطقه بر اساس طرح جامع تهیه شده شامل سه بخش اصلی شهرک های صنعتی خرمشهر و آبادان، شلمچه و جزیره مینو است. از کل مساحت زمین های این منطقه هشت هزار و600 هکتار به فعالیت های صنعتی و چهار هزار و800 هکتار به سایر بخش‌ ها در زمینه بازرگانی گردشگری و اداری و سه هزار و 800 هکتار به بخش ‌های بندری، انبارداری و ترانزیت اختصاص یافته ‌است.

 منطقه آزاد اروند در نیمه دوم سال 1382 به تصویب رسید و با وسعتی بالغ بر 17 هزار و 200 هکتار بزرگترین منطقه آزاد تجاری و صنعتی کشور است.

انتهای پیام/د

تاکسی هایی که در منطقه آزاد اروند فعالیت دارند از پرداخت عوارض و مالیات معاف شدند

نظر شما