شناسهٔ خبر: 22076179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مسؤول مؤسسه جهادی روایتگران نور:

خودکنترلی نقش بسزایی در سلامت روان انسان دارد

مسؤول مؤسسه جهادی روایتگران نور با بیان اینکه خودکنترلی نقش بسزایی در سلامت روان انسان دارد، گفت: استواری شخصیت والدین و مربیان نقش بسزایی در تربیت و رفع کمبود شخصیتی کودکان دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمسلم وافی مسؤول مؤسسه جهادی روایتگران نور، امروز در جلسه درس اخلاق که در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد، گفت: براساس آیات قرآن کریم تربیت خودکنترلی نقش بسزایی در سلامت روان انسان خواهد داشت.

وی افزود: برای خودکنترلی 48 روش تربیتی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام وافی یکی از روش‌های تربیتی خودکنترلی را تقویت شخصیت بیان کرد و اظهار داشت: مهمترین و موثرترین عامل در زمینه تربیت انسان ایجاد و تقویت شخصیت است.

مسؤول مؤسسه جهادی روایتگران نور با بیان اینکه اگر ما بخواهیم بدانیم انسان دارای شخصیتی محکم و استوار است یا نه! باید نشانه‌های کمبود شخصیت را بشناسیم، ابراز کرد: کسانی که دچار اختلال شخصیت هستند با وجود افکار سخت و ناسالم بدون توجه به موقعیت خود رفتاری نادرست انجام می‌دهند چنین اشخاصی در هر کاری اهل تقلید هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر کسانی که دچار کمبود شخصیت هستند خود متوجه این مساله نیستند، گفت: جوگیر شدن این افراد از دیگر نشانه‌های کمبود شخصیت است و به کار بردن الفاظی مانند نمی‌شود و نمی‌توانم از دیگر آثار این کمبود به شمار می‌رود.

حجت الاسلام وافی درخصوص راهکارهای تقویت و رفع کمبود شخصیت، تصریح کرد: اگر ما بخواهیم شخصیت فرزندانمان تقویت شود ابتدا باید والدین و مربیان کودک شخصیتی استوار داشته باشند والدینی که در منزل از الفاظ نامناسب استفاده می‌کنند خود دچار کمبود شخصیت هستند.

مسؤول مؤسسه جهادی روایتگران نور ادامه داد: امیرمومنان علی(ع) فرمودند: اگر انسان کرامت نفس داشته باشد هرگز کسی از او آسیب نمی‌بیند.

وی واگذاری مسؤولیت را یکی دیگر از راهکارها برای تقویت شخصیت فرزندان دانست و گفت: واگذاری مسؤولیت به کودک باید با توجه به توان او انجام شود و اگر فرزند نتوانست آن وظیفه را انجام دهد نباید مرود توبیخ قرار گیرد. همچنین مشورت با فرزند سبب تقویت شخصیت او می‌شود./813/پ۲۰۲/ب۱

نظر شما