شناسهٔ خبر: 22076124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بانوان مروج حجاب در کشورهای اروپایی به بارگاه رضوی مشرف شدند

R41347/P1377/S6,1188/CT12

٨ تن از بانوان مروج عفاف و حجاب و فعال فرهنگی از کشورهای آلمان، اتریش، هلند و ترکیه به بارگاه منور رضوی مشرف شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس به نقل از آستان نیوز، «گولاله عول کو» فعال فرهنگی از کشور هلند ضمن ابراز خوشحالی از حضور در حرم نورانی امام رضا(ع) گفت: طی سال‌هایی که محجبه شده‌ام، رفتارهای نژادپرستانه و تحقیرآمیز فراوانی را تجربه کردم و در مقاطعی حتی از ادامه تحصیل من در دانشگاه نیز ممانعت کردند.

این بانوی مروج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: از وقتی حجاب را به عنوان پوشش برتر انتخاب کردم توسط دوستانم طرد شدم و بسیار مورد تمسخر قرار گرفتم.

وی اظهار کرد: من حجاب اسلامی را آگاهانه و نه از روی اجبار انتخاب کردم و در این مسیر استوار خواهم ماند؛ از امام رضا(ع) می‌خواهم که مرا یاری کند و هر روز بر ایمانم در ادامه هدفی که برای زندگی انتخاب کرده‌ام بیفزاید.

«آرزو چیکن کایا»، شاعر اهل بیت(ع) از کشور اتریش نیز گفت: خواهان ارتباط بیشتر با مراکز اسلامی و شیعی جمهوری اسلامی ایران و در راس آن‌ها آستان قدس رضوی هستیم. ما خود را خادم امام رضا(ع) در اتریش می‌دانیم و مشتاقیم که سیره و سبک زندگی امام هشتم(ع) را به جوانان و بانوان اروپایی معرفی کنیم.

«بلگین یالچین» از کشور ترکیه با بیان اینکه حامل سلام عاشقان و ارادتمندان به امام رضا(ع) هستم، اظهار کرد: در ماه محرم امسال در شهرمان خیمه عزای سیدالشهدا(ع) را برپا کردیم و آمده‌ام تا اجازه سفر اربعین و تشرف به کربلای معلی را از امام رضا(ع) بگیرم.

وی گفت: شیعیان ترکیه از امام خمینی(ره) بسیار تاثیر گرفته‌اند و معتقدند در عصر حاضر اسلام ناب را ایشان به جهانیان معرفی کردند.

این بانوی اهل کشور ترکیه از مسئولان آستان قدس رضوی درخواست کرد تا با ارسال محصولات فرهنگی و اعزام مبلغان مذهبی به ترکیه بیش از گذشته زمینه آشنایی جوانان و مردم این کشور را با آموزه‌های اهل بیت(ع) فراهم کنند.

گفتنی است؛ این گروه ضمن دیدار با معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با حضور در رواق دارالرحمه حرم مطهر امام رضا(ع) با بخشی از فعالیت‌های بین‌المللی اداره زائران غیرایرانی آشنا شدند و در پایان نیز هدایایی متبرک از سوی این مدیریت به آنان اهداء شد.

انتهای پیام/

نظر شما