شناسهٔ خبر: 22076108 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

امام جمعه شهرکرد: عظمت اربعین را جهانیان درک کرده است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی نکونام روز یکشنبه در آیین ارسال کمک های مردمی و اقلام اهدایی به موکب قمر بنی‌هاشم (علیه‌السلام) چهارمحال ‌و بختیاری برای

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی نکونام روز یکشنبه در آیین ارسال کمک های مردمی و اقلام اهدایی به موکب قمر بنی‌هاشم (علیه‌السلام) چهارمحال ‌و بختیاری برای پذیرایی از زائران اربعین افزود: مردم چهارمحال ‌و ‌بختیاری با همه توان در صحنه حضور دارند تا در پیاده روی اربعین نقش‌ آفرین باشد.
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرکرد، وی افزود: طیف عظیمی از مردم ، عظمت اربعین را درک کرده‌اند و به خوبی می‌فهمند که در اربعین چه می‌گذرد و ضرورت تقویت اربعین و ضرورت تعظیم این شعار بزرگ اسلامی امروز محسوس است
خاطرنشان کرد: بنابراین همه در صحنه هستند و به گونه‌ای سعی می‌کنند در مساله اربعین خودشان را سهیم کنند، چه آن‌هایی که می‌روند در عراق حضور پیدا می‌کنند و چه آن‌هایی که نمی‌توانند بروند در داخل کشور و پشت صحنه با کمک‌های مختلف مالی و فکری با این مانورعظیم اسلامی همراه هستند وحضور دارند.
با اشاره به برپایی سه موکب از استان در اربعین حسینی تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری امسال به فضل الهی سه موکب ( هیات عزاداری) یک موکب در شلمچه، یک موکب در عمود 285 که همه ساله بوده و موکب دیگر نزدیک کربلا برپا خواهد شد و به زائران حسینی خدمت رسانی می کنند.
وی از همه مردم استان و عاشقان و محبان آل الله به ویژه حضرت اباعبدالله و از همه مسئولان استان که برای اربعین حسینی تلاش می کنند قدردانی کرد.
در آئینی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، جمعی از مسئولان و مردم ، نخستین کاروان تجهیزات و اقلام اهدایی به حسینی بدرقه و در قالب 9 تریلر به کشور عراق اعزام شد.
اقلام ارسال شده شامل مواد‌غذایی مانند آب، لبنیات، نوشابه، برنج و غیره و همچنین تجهیزات زیربنایی برای برپایی محل استقرار و مراکز خدمات‌رسانی هستند که با کمک‌های مردمی و ادارات استان تهیه شده است.
پیاده روی اربعین حسینی در چهلمین روز شهادت سید و سالار شهیدان همه ساله از نجف تا کربلا با جضور خیل مشتاقان برگزار می شود و امسال دو هزار نفر از استان در این پیاده روی بزرگ و حماسی شرکت می کنند.
خبرنگار و انتشار دهنده : محمود رئیسی
2097

نظر شما