شناسهٔ خبر: 22075897 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کوتاه از شهرستان‌ها

صاحب‌خبر -

افزایش نرخ برق بوشهر
بوشهر- خبرنگار کیهان: امامان جمعه کنگان، شبانکاره و دلوار با اشاره به اینکه نرخ برق مردم استان بوشهر در قبوض آنها با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شده است خواستار همت مسئولان برای رفع این مشکل شدند.
قبلاً شرکت برق استان گفته بود: برق بوشهر طی 9 ماه ابتدای سال با نرخ گرمسیری محاسبه می‌شود و تعرفه‌ها نیز مصوب مجلس می‌باشد.
افتتاح بیمارستان در مرز مهران
سرویس شهرستانها: با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شماری از مسئولان استان ایلام بیمارستان صحرایی در مرز مهران افتتاح شد.
این بیمارستان 50 تختخوابی دارای بخش‌های مختلف با نام شهدای مازندران و با هزینه 220 میلیارد ریال ویژه اربعین با هدف ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی در مرز مهران راه‌اندازی شده است.
منع شکار پرندگان وحشی
ساری- خبرنگار کیهان: شکار پرندگان مهاجر وحشی در سراسر کشور از جمله تالاب‌ها و زیستگاه‌های پرندگان مازندران تا اطلاع بعدی ممنوع شد.
هدف از اجرای این طرح، تأمین سلامت عمومی و مقابله با شیوع احتمالی عامل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است. پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی، هر ساله از اوایل مهر، مهاجرت خود را از سرزمین‌های شمالی و سیبری آغاز می‌کنند و با طی مسافت 3000 کیلومتر، در تالاب‌های بین‌المللی سواحل خزر فرود می‌آیند.
انتقاد از نصب بنرهای تبلیغاتی
بوشهر- خبرنگار کیهان: اقدام روابط عمومی استانداری بوشهر در نصب بنرهای فراوان و مختلف در سطح شهر بوشهر مبنی بر تودیع و معارفه استانداران سابق و فعلی باعث ناراحتی شهروندان شده است.
این بنرها که شامل متن‌هایی  شامل جناب آقای دکتر سالاری از تلاش و خدمات 4 ساله شما در استانداری بوشهر تشکر می‌کنیم.
جناب آقای عبدالکریم گراوند انتصاب بجا و شایسته جنابعالی را به عنوان استاندار بوشهر تبریک می‌گوییم.
جناب آقای دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور از عملکرد سنجیده و تحسین‌برانگیز جنابعالی برای انتصاب استانداران سپاسگزاریم باعث رنجش مردم بوشهر شده و شهروندان بوشهری می‌گویند چرا استانداری با پول بیت‌المال این همه ریخت‌وپاش و هزینه می‌کند.
کلنگ‌زنی دو پروژه
هندیجان- خبرنگار کیهان: فرماندار هندیجان اظهار کرد: عملیات ساخت دو پروژه آب‌رسانی به مساحت 6 کیلومتر و با انشعاب 3 کیلومتر در روستای بوطاهری با اعتبار مبلغ 970 میلیون تومان و ساحل‌سازی حاشیه روستای امامزاده عبدالله(ع) به مساحت یک کیلومتر با اعتبار 300 میلیون تومان آغاز شد.
کوروش مودت گفت: به زودی پروژه آب‌رسانی در روستای غرابی علیا به اعتبار یک میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد و گازرسانی به روستاهای بوطاهری و غرابی علیا با تأمین اعتبارات کافی اجرایی می‌شود.
بازدید سرمایه‌گذاران کره جنوبی از آب معدنی
شهرکرد- خبرنگار کیهان: یک هیئت تجاری از کره جنوبی به منظور بررسی شرایط سرمایه‌گذاری در استان چهارمحال و بختیاری از شهرک تخصصی بسته‌بندی آب معدنی کوهرنگ بازدید کردند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: سرمایه‌گذاران کره جنوبی در این بازدید، ضمن بررسی زیرساخت‌های شهرک تخصصی بسته‌بندی آب معدنی کوهرنگ، از نزدیک با وضعیت اقلیمی و بافت فرهنگی این منطقه توریستی کشور آشنا شدند. علیرضا شفیع‌زاده افزود: پیش از این بازدید؛ هیئت کره‌ای با برخی مدیران اقتصادی این استان پیرامون روش‌های سرمایه‌گذاری و همچنین شیوه‌های تعامل با دستگاه‌های ذیربط در استان گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. وی اظهار داشت: شهرک تخصصی بسته‌بندی آب معدنی کوهرنگ با مساحت 93 هکتار در دو فاز عملیاتی در شهرستان کوهرنگ استقرار دارد که در فاز نخست کلیه زیرساخت‌ها اعم از برق، گاز، تلفن، آب و مخابرات آن فراهم است.
بهره‌برداری از 17 تانکر آبرسانی
اهواز- خبرنگار کیهان: با انجام تعمیرات اساسی بر روی تانکرهای سیار راکد و از کار افتاده، 17 تانکر سیار شرکت آبفار خوزستان وارد مدار و 17 تانکر سیار استیجاری از لیست توزیع آب میان روستاهای سطح استان خارج شد.
معاونت پشتیبانی و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان گفت: در راستای کاهش هزینه‌های شرکت آبفار خوزستان، ماشین‌آلات راکد و غیرفعال شناسایی و به منظور بازسازی و راه‌اندازی مجدد مورد بررسی قرار گرفتند. به گفته بهرام مهدی‌زاده این عملیات شامل بازسازی 17 دستگاه تانکر سیار، 8 دستگاه جرثقیل و 9 دستگاه بکهولودر و بیل مکانیکی بود.
وی افزود: 17 تانکر سیار بازسازی شده شرب لوله‌کشی برای توزیع آب شرب میان روستاهای فاقد آب در اختیار آبفار روستایی شهرستان‌های اهواز، اندیکا، باغملک، رامهرمز، شوش، شوشتر، ایذه، اندیمشک و رامشیر قرار گرفته است.
کسب 10 افتخار قرآنی
کیش- خبرنگار کیهان: در هشتمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج‌البلاغه مناطق آزاد کشور محمد موسی‌زاده نماینده جزیره کیش (منطقه آزاد کیش) در رشته تحقیق رتبه اول را کسب کرد. در پایان این دوره تیم اعزامی جزیره کیش با کسب 10 افتخار در هشتمین دوره مسابقات قرآن اذان و نهج‌البلاغه مناطق آزاد کشور خوش درخشیدند. گفتنی است: 3 مقام اول، 3 مقام دومی و 4 مقام سوم حاصل تیم اعزامی منطقه آزاد کیش بود. در این دوره شرکت‌کنندگان از مناطق آزاد، چاه‌بهار - قشم- ارس- ماکو- انزلی و اروند در بخش خواهران و برادران رده سنی 16 سال و بالای 16 سال در منطقه آزاد ارس رقابت کردند.
پذیرایی از زوار اربعین حسینی
هندیجان- خبرنگار کیهان: بیش از 600 نفر در کاروان پیاده‌روی از شهرهای استان بوشهر شامل چغادک، کنگان، خور شهاب دلوار به شهرستان بندری هندیجان وارد شدند. موکب‌های بزرگ سیدالشهداء در بدو ورود به هندیجان مورد استقبال و پذیرایی و اسکان شبانه‌روزی قرار گرفته و روزانه بیش از 140 پرس غذا پخت و در بین زوارهای اربعین حسینی(ع) توزیع می‌شوند.
همچنین در مسیر جاده هندیجان پایگاه امداد نجات هلال احمر از زوار پذیرایی و خدمات امدادی انجام می‌گیرد. در ورودی هندیجان موکب بزرگ مصباح الهدی به گرمی از این زوار پذیرایی می‌کنند و در بین راهی نیز موکب‌های روستایی در بخش چم خلف عیسی برپا شده است.
بحران فاضلاب مسکن مهر
* رئیس اداره راه و شهرسازی هندیجان گفت: یکی از عمده مشکلات چند ساله مسکن مهر هندیجان شمالی و جنوبی علی‌رغم پیگیریها نبود فاضلاب است که تبدیل به یک معضل و بحران غیر بهداشتی برای ساکنان این دو منطقه با یک هزار و 875 واحد در شهرستان شده است.
حجت‌الله ابوعلی افزود: در مسکن مهر شمالی و جنوبی هندیجان آب‌های سطحی رها شدند که این آب‌های آلوده تبدیل به نیزارها و بوی بد و تجمع حشرات بیماری‌ساز شده‌اند.
وی افزود: تجمع آب‌های سطحی اطراف ساختمان‌های مسکن مهر هندیجان شمالی و جنوبی خطر جدی برای ساکنان مسکن مهر خواهد بود.
ثبت ملی آثار تاریخی
ساری- خبرنگار کیهان: 46 اثر تاریخی مازندران در فهرست آثار ملی ثبت شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: 46 اثر تاریخی و میراثی مازندران 6 ماه نخست امسال در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و 46 اثر دیگر نیز در انتظار ثبت در فهرست آثار ملی ایران است.
دلاور بزرگ‌نیا با بیان اینکه 100 قلم اشیای تاریخی در این مدت مرمت شد، افزود: هزار قلم اموال تاریخی نیز ساماندهی شده است.
وی شمار طرح‌های مرمتی میراث فرهنگی را 26 طرح اعلام کرد و خاطرنشان کرد: برای اجرای 26 طرح مرمتی 32 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. بزرگ‌نیا گفت: گورستان تاریخی وستمین کیاسر، غار کمیشان از طرح‌های در دست اجرای استان است که 17 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای این طرح‌ها تخصیص داده شد.
آغاز صید ماهی استخوانی
* تور ماهیگیری 3 هزار و 800 صیاد مازندرانی در 20 مهرماه جاری در دریا پهن شد.
مدیرکل شیلات مازندران گفت: با آغاز فصل صید ماهیان استخوانی از بیستم مهر، 3 هزار و 800 صیاد فعال در قالب 54 شرکت تعاونی صیادی پره دل به دریا زدند. رستمی با اشاره به نقش تشکل‌های صیادی در فعالیت‌های شیلاتی بر حمایت بیشتر از اتحادیه تعاونی ماهیگیران پره مازندران تاکید کرد. وی تصریح کرد: به منظور بازسازی این ذخایر با مشارکت صیادان میلیون‌ها قطعه بچه‌ ماهی به روش شیل‌گذاری و نیز تکثیر در رودخانه‌های منتهی به دریا رها شد.

نظر شما