شناسهٔ خبر: 22075166 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 رهبر معظم انقلاب در بزرگداشت آيت الله حاج سيدمصطفي خميني:

ذره‌اي از نشانه‌هاي آقازادگي در وي نبود

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار دست‌اندرکاران همايش بزرگداشت مرحوم آيت الله حاج سيد مصطفي خميني در آستانه چهلمين سالگرد رحلت ايشان، ضمن قدرداني از برگزاري چنين کنگره‌اي، مرحوم حاج آقا مصطفي را از ابعاد مختلف داراي شخصيتي برجسته‌ دانستند و گفتند: ايشان از لحاظ استعداد و جرأت علمي، تهذيب نفس، شجاعت و منش مبارزاتي، انساني ممتاز بود و معرفي جايگاه علمي و افکار ايشان به جامعه و نسل امروز، کار بسيار خوب و لازمي است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري ، حضرت آيت الله خامنه‌اي به جايگاه تأثيرگذار مرحوم حاج سيدمصطفي خميني در حادثه مهم دستگيري امام(ره) در سال 42 اشاره کردند و افزودند: آن مرحوم در آن زمان با حضور در صحن حرم حضرت معصومه سلام الله عليها و گرد آمدن مبارزين در کنار ايشان، کار بزرگ و شجاعانه‌اي انجام داد و توانست حرکت مردم را هدايت کند.

رهبر انقلاب اسلامي، درگذشت مرموز و بهت آور مرحوم حاج سيدمصطفي خميني در اول آبان سال 1356 را نيز، زمينه ساز ايجاد موج مردمي بيان کردند و گفتند: نحوه مواجهه امام(ره) با اين فقدان سنگين که آن را از الطاف خفيه الهي دانستند، بخشي از شخصيت عظيم امام بزرگوار را در تحمل اين مصيبت، و صبر بر آن نشان داد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به تهذيب نفس و گرايش سلوکي مرحوم حاج سيد مصطفي خميني و ساده زيستي و زهد ايشان، خاطرنشان کردند: آن مرحوم با اينکه فرزندِ شخصيت و مرجع بزرگي همچون امام خميني(ره) بود اما ذره‌اي از نشانه‌هاي آقازادگي در وي نبود.

ايشان افزودند: مرحوم حاج سيدمصطفي خميني به‌شدت علاقمند و عاشق امام بود و کوچکترين تعرض به شخصيت امام را بر نمي تابيد.

اختصاص 13 ميليون دلار کمک انساني از سوي انگليس به رقه

انگليس بيش از 13 ميليون دلار را براي کمک‌هاي انساني به غيرنظاميان رقه که به تازگي از کنترل داعش آزاد شده، اختصاص داد.

به گزارش ايسنا، خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از وزير توسعه بين‌الملل انگليس اعلام کرد، بسيار اهميت دارد که جامعه بين‌الملل به شکلي سازنده به بازگشت زندگي مسالمت‌آميز در رقه کمک کند.

اين خبرگزاري با اشاره به اختصاص بيش از 13 ميليون دلار در قالب کمک‌هاي انساني به غيرنظاميان رقه تاکيد کرد، لندن به بسياري از سوري‌هايي که همه زندگي خود را از دست داده بودند، کمک‌هاي پزشکي، آب و پتو ارائه کرده است.

آمريکا: داعشي‌هاي غربي بايد در همان سوريه کشته شوند

مقام‌هاي آمريکايي به شبه‌نظاميان تحت حمايت خود در رقه دستور داده‌اند که بايد داعشي‌هاي غربي در همان مناطق درگيري کشته شوند. غربي‌ها نگران فرار اين گروه از تروريست‌ها و تداوم وحشت آفريني داعش هستند.

به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه اکسپرس، در حالي که اخيرا آزادي شهر رقه سوريه به عنوان پايتخت خلافت خودخوانده داعش توسط شبه‌نظاميان نيروهاي سوريه دموکراتيک اعلام شد، برت مک‌گورک، مشاور ارشد آمريکايي خواهان آن شد که هر شبه‌نظامي‌اي که براي اين گروه تروريستي مي‌جنگد در ميدان جنگ کشته شود.

برچسب‌ها:

نظر شما