شناسهٔ خبر: 22074261 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

در سینما و تئاتر چه خبر است؟ در سینما و تئاتر چه خبر است؟

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیام تبریک دست‌اندرکاران جشنواره جهانی فجر به عوامل «سد معبر»، نمایش خیابانی «آش مهربانی» در جشنواره تئاتر کودک،«کشتن مرغ مقلد» در سینما تک و فیلم «کروکودیل» در مرحله تدوین از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

به گزارش ایسنا، از سوی جشنواره جهانی فیلم فجر پیام‌ تبریکی خطاب به کارگردان و تهیه کننده فیلم «سد معبر» صادر شد.

فیلم سینمایی «سد معبر» ساخته محسن قرائی جایزه بهترین فیلم بخش جریان‌های نو را در بیست و دومین دوره جشنواره بوسان کسب کرد.
متن این پیام‌ تبریک به شرح زیر است:
«جناب آقای محسن قرایی
جناب آقای بهمن کامیار
موفقیت فیلم «سد معبر» در جشنواره فیلم بوسان موجب مسرت و شادمانی است. سپاس که افتخاری دیگر برای‌ سینمای پرافتخار ایران به ارمغان آوردید. صمیمانه به شما تبریک می‌گوئیم و امید که موفقیت‌هایتان استمرار یابد.
جشنواره جهانی فیلم فجر»

نمایش خیابانی «آش مهربانی» به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رسید

نمایش «آش مهربانی» به بخش مسابقه تئاتر خیابانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان راه یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش به کارگردانی زهرا مریدی بر اساس کتاب «آش سنگ» از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تولید شده است.

نویسندگی این نمایش که از تولیدات امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است را سجاد بهره‌مند و محسن قصری بر عهده داشته‌اند.

شورای انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی متشکل از جواد کبودرآهنگی، علیرضا دهقانی و امیر مشهدی‌عباس هشت اثر را برای اجرا در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی کرد.

نمایش «آش مهربانی» داستان محسن پسر میرزا غلامحسین خان است که برای دیدن محل تولدش به دیدن اهالی آمده که بر خلاف گفته‌های پدربزرگش مبنی بر مهربانی و گذشت افراد، با صحنه عجیبی روبرو می‌شود و برای نجات دهکده به فکر راه چاره می‌افتد...

گفتنی است نسخه دیگری از همین نمایش با عنوان «آش سنگ» در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و... بر روی تریلی تئاتر سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا شده است.

بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی آذر سال 1396 در همدان برگزار می‌شود.

«کشتن مرغ مقلد» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

فیلم «کشتن مرغ مقلد» در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در سیصد و هفتمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه 1 آبان فیلم «کشتن مرغ مقلد» به کارگردانی رابرت مالیگن در سالن استاد ناصری به روی پرده می‌رود. پس از آن نیز نشست نقد و بررسی با حضور خسرو دهقان برگزار خواهد شد.

«کشتن مرغ مقلد» محصول سال 1962، برنده 3 جایزه اسکار شده است؛ گریگوری پک برای بازی در این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر را کسب کرد، بهترین فیلمنامه اقتباسی نصیب هورتون فوت شد و اسکار بهترین طراحی صحنه را برای طراحان این فیلم به ارمغان آورد.

«کشتن مرغ مقلد» دوشنبه 1 آبان ساعت 18 در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران نمایش داده خواهد شد.

سینمایی «کروکودیل» روی میز تدوین/ تدوین فیلم، مرحله ای بی رحمانه است

به گزارش مشاور رسانه ای فیلم سینمایی «کروکودیل»، تدوین فیلم سینمایی «کروکودیل» به سرپرستی مسعود تکاور آغاز شد.

مسعود تکاورنویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «کروکودیل» خودش به عنوان سرپرست تیم تدوین، در مرحله پس تولید فیلم، تدوین فیلمش را به عهده گرفته است.

تکاور درباره تدوین «کروکودیل» گفت: یک قانون نانوشته یک فرمول وجود دارد که می گوید کارگردان نباید خودش فیلمش را تدوین کند، اما من خودم چون سالها تدوینگر بسیاری از آثار بودم وبه حساسیت و بی رحمی در این مرحله آشنا هستم، خودم دوست داشتم تدوین فیلمم را انجام دهم.

وی درباره شرایط سخت تدوین فیلمش گفت: تدوین فیلم سینمایی «کروکودیل» به دلیل سکانس های اکشنی که دارد سخت و حساس است اما در کل الان که روی میز تدوین راف کات ها را می بینم از کارم رضایت دارم.

کارگردان سینمایی «کروکودیل» درباره یکی از مراحل سخت فیلم برداری کارش توضیح داد: شاید بشود گفت از سخت ترین روزهای تصویربرداری مان، یک سکانسی بود که در هنگام طلوع خورشید انجام می گرفت ودوربین روی آب بود با گریمی سنگین برای بازیگران و دیگر شرایط حساس و سخت که البته از جذابیت های سینماست.

مسعود تکاور تدوین فیلم را به نوشتن فیلمنامه تشبیه می‌کند که تا آخرین لحظه دوست داری تغییرش دهی و اصلاحش کنی تا بهتر بشود و تا آخرین روز قبل از پخش فیلم ممکن است اینکار انجام شود.

ازبازیگرانی که در فیلم سینمای حادثه‌ای «کروکودیل» ایفای نقش کردند می توان به کوروش تهامی، اندیشه فولادوند، حسین مهری، الهه حصاری، رضا یزدانی، رامین پرچمی، افسانه چهره آزاد، رامتین خداپناهی و... اشاره کرد.

همچنین عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: نویسنده و کارگردان و تدوینگر مسعود تکاور، تهیه کننده عزت الله جامعی ندوشن، سرمایه گذار یوسف نادعلی و مشاور رسانهای علی موذن جامی.

برچسب‌ها:

نظر شما