شناسهٔ خبر: 22073970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارگاه‌ آموزشی «نمایش‌ سایه‌ای» در یزد برگزار شد

یزد ـ کارگاه‌ آموزشی «نمایش‌ سایه‌ای» با هدف آشنایی مربیان با شیوه‌ها و روش‌های‌جدید این هنر نمایشی در یزد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، کارگاه‌ آموزشی نمایش‌سایه‌ای با هدف آشنایی مربیان با شیوه و روش‌های‌ جدید و به‌روز این هنر نمایشی با حضور محمود دهقان‌ هراتی استاد دانشگاه، به مدت دو روز در مجتمع فرهنگی‌ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد برگزار شد.

در این‌کارگاه دو روزه که با حضور ۳۰ نفر از مربیان فرهنگی‌، هنری‌، ادبی مراکز فرهنگی‌ هنری کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد برگزار شد، درباره‌ پیدایش و پیشینه‌ تاریخی نمایش‌ سایه‌ای، چگونگی اجرای آن، استفاده از کاراکترها در نمایش، نوع درام نمایش‌ سایه‌ای و تفاوت‌های‌ آن در دنیا، مطالبی مطرح شد.

مربیان با بهره‌گیری از موارد ارائه‌ شده در این کارگاه، با ساخت عروسک و خلق‌ نمایش‌های‌ سایه‌ای، گام اول را برداشتند و با آموزش های بعدی، جشنواره‌ نمایش‌ سایه‌ها در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ محمود دهقان هراتی، متولد یکم مرداد ۵۳ در شهر هرات شهرستان خاتم و دارای سوابق تحصیلی لیسانس‌ هنرهای‌ نمایشی از دانشگاه‌ علم و فرهنگ‌تهران، فوق‌ لیسانس‌ پژوهش‌ هنر از دانشکده‌ هنر و معماری‌ دانشگاه‌ آزاد تهران، دکترای‌ هنرهای‌ نمایشی با گرایش نمایش‌ سایه از دانشگاه‌ ملی‌ مالزی‌ است.

نظر شما