شناسهٔ خبر: 22072789 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درآمد شرکت‎های صاحب فناوری از نفت ما بیشتر است

توفیقی گفت: خیلی از شرکت‌های صاحب فناوری، درآمدشان از نفت ما بیشتر بوده و امیدوارم که در بازار فناوری نفت و گاز هم مطرح شویم.

صاحب‌خبر -

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت:درآمد خیلی از شرکت‎های صاحب فناوری از نفت ما بیشتر استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  جعفر توفیقی رییس جدید پژوهشگاه صنعت نفت در مراسم معارفه خود اظهار کرد: از دیرباز با دیدگاه‎های مدیریتی مهندس زنگنه آشنایی دارم و از دورانی که با تدبیر و درایت ایشان، چندین دانشکده مهندسی نفت راه‎اندازی و چند رشته دانشگاهی در حوزه بالادست صنعت نفت تعریف شد، با اعتبارات وزارت نفت، این دانشکده‌ها تجهیز شدند.

وی افزود: در دولت یازدهم هم به همت ایشان قراردادهایی در سطوح بالادست و پایین دست صنعت نفت با دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی کشور امضا شد که از اعتقاد جدی وزیر نفت به تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و ضرورت توانمندسازی دانشگاه‎ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی کشور حکایت دارد.

توفیقی با بیان اینکه اقدامات وزارت نفت در انعقاد این قراردادها می‎تواند به الگویی جدید در ارتقای توان دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی بدل شود، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت به واسطه حدود 60 سال سابقه فعالیت و برخورداری از سرمایه انسانی متخصص و متعهد اندوخته گرانبهای دانش و تجربه، سرمایه ارزشمند صنعت نفت بوده و متخصصان بزرگی در این مجموعه پرورش یافته‎اند و سرمایه‎ای که پژوهشگاه در دهه‎های گذشته و در فراز و نشیب‎های مختلف کسب کرده است، باید مورد استفاده قرار گیرد.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد: به‌طور طبیعی اساسنامه مهمترین سند پژوهشگاه است که باید به عنوان سندی مادر به آن اتکا شود؛ در این اساسنامه، بر ماموریت‌گرایی پژوهشگاه تاکید و این ماموریت، ارتقای ظرفیت‎های فناورانه و دانش فنی در صنعت نفت و تبدیل این صنعت به صنعتی دانش بنیان تعریف شده است.

توفیقی با بیان اینکه صنعت نفت همچنان بزرگترین تکیه‎گاه اقتصادی کشور است، گفت: این ماموریتی که برای پژوهشگاه تعریف شده، بسیار حائز اهمیت است و در دولت قبل هم که به عنوان دبیر ستاد نفت و گاز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می‎کردم، تمام تلاش بر این بود که به این رویکرد کمک کنم.

وی ادامه داد: هرچه صنایع دانش بنیان تر شوند و زیرساخت‎ها فناورانه رشد کند، ارزش افزوده بیشتری خلق می‎شود.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت در خاتمه گفت: خیلی از شرکت های صاحب فناوری، درآمدشان از نفت ما بیشتر است و امیدوارم روزی برسد که همانگونه که در برخورداری از ذخایر نفت و گاز دنیا اول هستیم، در بازار فناوری نفت و گاز هم مطرح باشیم.

انتهای پیام/

صنعت نفت ، بزرگترین تکیه‎گاه اقتصادی کشور است

نظر شما