شناسهٔ خبر: 22072744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس انجمن خانه روان‌شناسان و مشاوران ایران:

نظام آموزشی کاربردی باید در کشور فعال شود

زنجان-رئیس انجمن خانه روان‌شناسان و مشاوران ایران تاکید کرد: نظام آموزشی کاربردی باید در کشور فعال شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدابراهیم مداحی ظهر یکشنبه در حاشیه همایش مشاوران با موضوع بهداشت روان و مدرسه کارآمد در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه نظام آموزشی در کشور باید کاربردی شود، افزود: تنها چیزی که در این زمینه نیاز به آموزش دارد، بحث شناخت اشتباهات مخاطبان در حوزه سبک زندگی است.

وی با اشاره به اینکه برای کاربردی شدن نظام آموزشی، بخش‌های چون آموزش و پرورش باید فعالیت موثرتری داشته باشند، ادامه داد: اگر بخواهیم به مسائل و مشکلات حیطه دانش‌آموزان بپردازیم، باید متوجه باشیم که مشکلات دانش‌آموزان همواره در حال تغییر بوده و بر اساس این تغییرات باید اطلاعات خودمان را به‌روز کنیم.

مداحی با یادآوری اینکه همه دوره‌های زندگی یک فرد به لحاظ آسیب‌شناسی از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار کرد: آنچه که اهمیت کار مشاوران را در حوزه دانش‌آموزی دوچندان می‌کند، آن است که مشاوران در مدارس با مشکلات و مسائل دانش‌آموزان درگیر بوده و به قولی می‌توان گفت که دانش‌آموزان ویترینی از مشکلات خانواده‌ها هستند که انعکاس رفتار خانواده‌ها را می‌توان در رفتار دانش‌آموزان دید.

وی با تاکید بر اینکه نگاه مشاوران به مشکلات دانش‌آموزان همواره باید به‌روز باشد، افزود: ایستا نبودن مشکلات دانش‌آموزان باعث می‌شود که مشاوران تکنیک‌های مشاوره را به صورت مستمر دریافت کرده و کارگاه برای این افراد برگزار شود.

نظر شما