شناسهٔ خبر: 22072738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی لرستان:

دسته‌های دانش‌آموزی و دانشجویی لرستان از نجف تا کربلا پیاده‌روی می‌کنند ‌

R41450/P1377/S6,72/CT11

دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی لرستان گفت: دسته‌های دانش‌آموزی و دانشجویی لرستان در ایام اربعین از نجف تا کربلا پیاده‌روی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیمخرم‌آباد، حجت‌الاسلام هبت‌الله هاشمی عصر امروز در نشست خبری ستاد مردمی اربعین حسینی در استان لرستان که در سالن جلسات قرارگاه صاحب‌الامر برگزار شد اظهارداشت: نخستین پیاده‌روی اربعین حسینی را حضرت زین العابدین (ع) و حضرت زینب (س) در ماه صفر آغاز کردند و نخستین زائران اربعین حسینی کاروان اسرای کربلا بودند.

وی افزود: در استان لرستان دو ستاد شکل گرفت یک ستاد اجرایی با مسئولیت استاندار لرستان و دیگری ستاد مردمی که مردم کارهای محوری این برنامه را انجام می‎دهند، عتبات عالیات نیز در کنار آن کار انتقال اجناس و صدور بخشی از ویزا را به عهده دارد.

دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی لرستان عنوان کرد: تمامی دستگاه‎های اجرایی کشور به عنوان پشتیبان این جریان مردمی حرکت می‎کنند و در کربلا و نجف کار خود را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: استان لرستان در محله مسجد حنانه پنج موکب دارد در نجف نیز یک پادگان، یک مدرسه و یک مهدکودک در نظر گرفته شده است از طرفی آبشار عاطفه‎ها نیز موکبی برپا می‎کند که در این رابطه نقش محوری دارد.

هاشمی گفت: در شهر کربلا نیز هفت مدرسه در اختیار استان لرستان قرار گرفته است تا در آنجا به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی شود، سال گذشته در این اماکن فقط به زائران اسکان داده می‌شد اما امسال در کنار اسکان مسئله غذای زائران نیز تا حدودی حل و فصل شده است.

وی شرکت در اربعین را یک تکلیف دانست و تصریح کرد: اگر نمی‎توانیم در اربعین حسینی شرکت کنیم می‎توانیم زائر اربعین را یاری کنیم. اربعین حقانیت شیعه است و ما باید حقانیت خود را در اربعین اعلام کنیم.

دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی لرستان با اشاره به اینکه در ستاد مردمی اربعین کارهای فرهنگی مختلفی تعریف شده است، خاطر نشان کرد: هماهنگی با آموزش و پرورش استان لرستان انجام شده است تا به صورت هماهنگ زیارت عاشورا در مدارس استان لرستان قرائت شود.

وی با اشاره به اینکه امسال زندگی نامه شهدای لرستان در بین زائران اربعین توزیع می‌شود تصریح کرد: امسال در ایام اربعین برای انجام کارهای فرهنگی در خارج از استان هماهنگی با سازمان تبلیغات اسلامی انجام شده و بنا است 20 روحانی و مبلغ جهادی نماز جماعت در سه وعده در موکب‎های لرستان اقامه کنند.

هاشمی ختم قرآن، روزه خوانی و مداحی را از دیگر فعالیت‎های این مبلغان دانست و اظهارداشت: در هر موکبی با توجه به اقتضای شرایط در شبانه روز این برنامه‌ها اجرا می‎شود.

وی افزود: در روز چهاردهم یا پانزدهم با محوریت هیئت مذهبی فاطمه الزهراء، کاروان دانش‌آموزی، دانشجویی و عموم مردم هماهنگ در نجف پیاده‌روی خود را آغاز می‎کند و این کاروان در قالب دسته‌وی به سمت کربلا حرکت می‌کند و این پیاده‎روی سه روز طول می‎کشد.

دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی لرستان عنوان کرد: سال گذشته هماهنگی انجام شد و یک دسته هفت هزار نفری از لرستان وارد حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت ابوالفضل (ع) شد.

وی بیان کرد: یکی از کارهای اصلی فرهنگی ما در مسجد حنانه است و پیشگیر هستیم تا فعالیت‎های لرستان در این مسجد به صورت زنده پخش شود.

هاشمی با اشاره به اینکه آشپزخانه حرم حضرت علی (ع) در اختیار استان لرستان قرار می‎گیرد، گفت: 10 هزار غذا در آشپزخانه حرم امام علی (ع) آماده می‎شود و در اختیار زائران قرار می‎گیرد و مردم از 7 تا 17 صفر در موکب‎های لرستان مهمان سفره امام علی (ع) هستند.

وی خاطر نشان کرد: در ورودی شهر خرم‌آباد موکب امام خامنه‌ای برای خدمت به زائران اربعین حسینی برپا شده است و کسانی که نمی‎توانند در کربلا و نجف خدمت رسانی کنند می‎تواند در این موکب به زائران اربعین خدمت رسانی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما