شناسهٔ خبر: 22072558 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شیخ الاسلام: روابط ما و حماس خوب است

مشاور وزیر خارجه ایران با اشاره به روابط حسنه میان کشورمان و حماس از عدم دیکته هر گونه تصمیمی بر این جنبش فلسطینی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شیخ الاسلام معاون وزیر خارجه ایران در گفتگو با المیادین اعلام کرد: هر آنچه که حماس از ایران طلب کند و برای ما امکان برآورده کردن آن وجود داشته باشد تقدیم خواهیم کرد زیرا آن را بخشی از مقاومت می دانیم. روابط میان ما و حماس در حال حاضر خوب است.

وی افزود: حماس به رویارویی با رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد و باید بداند که تروریستها با رژیم صهیونیستی هستند. حماس در اتخاذ تصمیمات خود آزاد است و ما تصمیم یا گزینه ای را بر حماس تحمیل نمی کنیم و نکرده ایم.

شیخ الاسلام بیان کرد: ما حماس را در جبهه خود به دور از مواضعش می دانیم. حماس عنصر اساسی است و به راهبرد ما برای آزادسازی کل فلسطین ایمان دارد.

وی تاکید کرد: در جبهه ای که در مقابل جبهه ما قرار دارد نقش ملتها و دموکراسی وجود ندارد. جبهه ای که در مقابل ما قرار دارد جبهه استکبار شامل آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی است. محور مقاومت ضد استکبار جهانی و صهیونیزم جهانی ایستاده است.

شیخ الاسلام اعلام کرد که هیچ  طرفی از حماس نزدیکتر به ایران برای نابودی غده سرطانی یعنی رژیم صهیونیستی نیست و می توان بر آن تکیه کرد.

نظر شما