شناسهٔ خبر: 22072354 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مسئول در آموزش و پرورش: المپیاد ورزشی درون مدرسه جهش در ورزش را رقم می زند

مشهد- ایرنا- مشاور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح المپیاد ورزشی ابتکاری بی بدیل در راستای ترویج ورزش و تشویق دانش آموزان به حضور در فعالیتهای ورزشی است که جهش در آینده ورزش کشور را رقم می زند.

صاحب‌خبر -

محمد صبوری روز یکشنبه در مراسم افتتاح چهارمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در مشهد افزود:
اجرای این طرح موجب افزایش نشاط و شادابی و روحیه کار دسته جمعی دانش آموزان در مدارس شده است.
وی ارتقا سلامتی جامعه را در گرو آموزش صحیح ذکر و بیان کرد: بهترین سن برای دریافت آموزش و نهادینه شدن ورزش در افراد ایام کودکی و نوجوانی است. مدارس فرصت بی نظیری را برای خط مشی گذران حوزه سلامت و تندرستی فراهم می کنند تا نسل آینده را به سوی سلامتی، نشاط، آگاهی و اخلاق محوری رهنمون سازند.
مشاور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ظرف چهار سال اخیر با نگاه کارشناسی در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش همه جهتگیریها حول همین محور اتخاذ شده است.
وی سیاستهای حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش را مبتنی بر هفت اصل اساسی ذکر و بیان کرد: مدرسه محوری، مشارکت محوری، اخلاقمداری و علمی نمودن از جمله سیاستهای محوری برنامه های پیش رو هستند که همگی نشانگر جهتگیری دقیق در راستای نیازهای جامعه هدف بوده است.
گفت: توجه محوری به برنامه و منابع به عنوان دو اصل بسیار مهم در مدیریت و بهره وری هر سازمانی مطرح است.
صبوری گفت: معاونت تربیت ‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید علاوه بر برنامه ریزی بر اساس تفکر، تعقل و نگاه علمی موفق شد با تلاش و همراهی مدیران عالی وزارت و همکاری سازمان برنامه و بودجه در سال 1394 دارای ردیف مستقل در بودجه سنواتی کشور شد.
وی افزود: همچنین رایزنیها و تلاشهای مستمر معاون تربیت ‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با همکاری و مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی موجب تدوین و تصویب دو حکم بسیار موثر برای وزارتخانه در احکام برنامه ششم توسعه شد.
مشاور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در یکی از احکام مقرر شد سهمی از عوارض وارده بر هر نخ سیگار تولید داخل، تولید مشترک و وارداتی جهت توسعه ورزش و پیشگیری از مصرف دخانیات و آسیبهای اجتماعی وضع گردد که با تلاشهای مذکور وزارت آموزش و پرورش در بخشی از عواید آن سهیم شد و حکم دیگر اختصاص بخشی از عواید حاصل از 27 صدم درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده جهت توسعه ورزش همگانی به ویژه ورزش مدارس بود.
وی همچنین از توجه به درس تربیت بدنی به عنوان عمود اصلی کارهای معاونت تربیت بدنی و سلامت یاد و بیان کرد: طرحهای حیاط پویا، ورزش صبحگاهی و افزایش ساعات درس تربیت بدنی از دیگر اقدامات موثر در این دوره هستند.
در چهارمین المپیاد درون مدرسه ای دانش آموزان در رشته های مجاز آموزشگاهی از جمله بسکتبال، فوتبال، والیبال، تنیس روی میز و رشته طناب زنی و بازیهای بومی و محلی به رقابت می پردازند.
از مجموع یک میلیون و 200 هزار دانش آموز خراسان رضوی 500 هزار نفر در مسابقات شرکت و حدود 500 نفر نیز در روند برگزاری مراسم و مسابقات فعالیت دارند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858

انتهای پیام /*

نظر شما