شناسهٔ خبر: 22071936 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

توسعه اتوبوس‌های بدون راننده چینی توسط غول اینترنتی بایدو

فناوری اطلاعات > اینترنت - بایدو/Baidu، غول اینترنتی چین با سرمایه‌گذای 1.5 میلیارد دلاری در بخش تحقیق و توسعه، قصد دارد تا سال 2021 اتوبوس و خوردوهای خودران را در این کشور به طور کامل عملیاتی کند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرآنلاین، روبین لی مدیر اجرایی موتور جستجوی بایدو در کنفرانس فناورانه وال استریت از نقشه‌های کمپانی خود برای توسعه خودروهای خودران گفت و اعلام کرد از سال آینده به صورت آزمایشی برنامه خودروهای بدون راننده را با اتوبوس شروع خواهند کرد و سپس در سال 2019 نیمه خودران‌ها را توسعه داده و در سال 2021 خودروی تماما خودران (Level 5 SAE) را در جاده‌های چین خواهیم دید.

به گفته وی کمپانی بایدو 15 درصد از درآمد سالانه خود را صرف تحقیق و توسعه فناوری خودران کرده و خودروساز موسوم به  BAIC Motor خودروهای اختصاصی بایدو را تولید خواهد کرد.

این در حالی است که بایدو از سال 2015 روی فناوری خودران کار خود را شروع کرده و با فورد، دایملر، انویدیا، اینتل و مایکروسافت شراکت نرم افزاری می‌کند تا بتواند یک پلتفرم واحد را برای فناوری خودران در چین توسعه دهد.

بادو، پیش‌تر پروژه Apollo را پیش برده است که بر اساس آن سعی کرده پلتفرم اوپن سورسی را برای فناوری خودران توسعه دهد و اگر موفق شود؛ پلتفرم نهاییِ ساخته شده را در اختیار خودروسازان چینی قرار خواهد داد.

5656

 

برچسب‌ها:

نظر شما