شناسهٔ خبر: 22071218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

25 میلیون نفر در همایش اربعین حسین و پیاده‌روی آن شرکت می‌کنند

مسؤول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اصفهان گفت:25 میلیون نفر در همایش اربعین حسین و پیاده‌روی آن شرکت می‌کنند که جمعیتی حدود 2.5 میلیون نفر آن از میهن عزیزمان ایران اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام محمود فقیهی  امروز در ستاد اربعین شهرستان نطنز اظهار کرد: هیچ مانوری در جهان اسلام و تشیع بزرگ‌تر از مانور اربعین نیست چرا که در آن فقط شیعیان و مسلمانان را نمی‌بینیم بلکه بسیاری از ارادتمندان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از هر دین و مذهبی و در هر محل و مکانی ایام اربعین خود را به همایش میلیونی پیاده روی اربعین می‌رسانند.

وی افزود: این کار بسیار کاری عظیم است، 25 میلیون نفر در همایش اربعین حسین و پیاده‌روی آن شرکت می‌کنند که جمعیتی حدود 2.5 میلیون نفر آن از میهن عزیزمان ایران اسلامی است.

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اصفهان تصریح کرد: آموزش به زائرین بسیار مهم است و باید در این همایش میلیونی که بزرگترین همایش جمعیتی در دنیاست کارهای فرهنگی در راستای ترویج و اشاعه دین مبین اسلام و مذهب تشیع انجام گیرد و سبک و سیره زندگانی ائمه‌ معصومین (ع) و خصوصاً حضرت سید الشهدا(ع) به سمع و نظر زائران و ارادتمندان برسد.

وی اضافه کرد: بدیهی است که در برنامه‌ای نقاط ضعف و قوت وجود دارد و هرچه برنامه عظیم‌تر باشد نقاط و ضعف و قوت آن بیشتر می‌شود بنابراین بر عهده مسؤولان و دست اندرکاران موکب‌ها است که نقاط قوت را در خدمات‌رسانی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و ... چشمگیر کرده و نقاط ضعف آن را با درایت و تیزبینی رفع کنند تا دشمنان و کوردلان و آنانی که چشم دیدن این تجمع میلیونی را ندارند از این نقاط ضعف سوءاستفاده نکنند.

فقیهی بر ضرورت برگزاری برنامه‌های فرهنگی در موکب‌های اربعین حسینی در کربلای معلا تاکید و خاطر نشان کرد: مسؤولان  موکب‌ها باید با برگزاری نشست‌ها و جلسات قبل از برگزاری همایش پیاده روی اربعین روحانی و مداح و مسؤولان فرهنگی خود را توجیه کرده و وظایف آنان را در جهت پیشبرد اهداف قیام امام حسین (ع) آشنا سازند، این عزیزان باید در طول سفر برای زائران امور فرهنگی را نظیر تفسیر قرآن، مسائل اخلاقی و خانوادگی، ثبت خاطرات و سفرنامه نویسی و همچنین ثبت کراماتی که در طول سفر برای برخی پیش می‌آید را به نحو مطلوب ثبت و ضبط نمایند و در اختیار ارادتمندان و علاقمندان قرار دهند.

وی گفت: موکب‌ها باید تا سه روز بعد از اربعین خدمت رسانی کنند و در کنار برنامه‌های پذیرایی و ضیافتی، زائران را با آداب و اخلاق زیارت، نحوه برخورد با زائران و مجاوران از کشورهای دیگر، نحوه به جا آوردن فریضه‌ امر به معروف و نهی منکر و ... آشنا سازند.

فقیهی در پایان تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با حوزه‌های علمیه در سراسر کشور انجام شده است تا آموزش‌های لازم به روحانیون، خطباء و مداحان اهل بیت (ع) انجام شود تا امسال از ظرفیت این عزیزان در جهت عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا (ع)  بیشتر و بهتر استفاده شود. 

 

انتهای پیام/م

 

ضرورت برگزاری جدی برنامه‌های فرهنگی در موکب‌های اربعین حسینی

نظر شما