شناسهٔ خبر: 22070262 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

یک مسئول در سازمان بهزیستی خبر داد

بهره‌مندی ۱.۳ میلیون معلول از خدمات بهزیستی

مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی روزانه بهزیستی کشور از وجود یک میلیون و ۳۰۰ هزار معلول در کشور خبر داد که حداقل یک تا چهار خدمت از بهزیستی دریافت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، زهرا نوع‌ پرست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کل کشور یک میلون و 300 هزار معلول داریم که خدمات مختلفی را از بهزیستی دریافت می‌کنند.

وی تعداد مراکز ارائه خدمات به این جامعه هدف را حدود 2000 مرکز اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد بیش از 1100 مرکز روزانه هستند و مابقی نیز به صورت شبانه‌روزی در راستای ارائه خدمات در منزل و ... فعالیت دارند.

مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی روزانه بهزیستی کشور یکی از مهمترین خدماتی که توسط بهزیستی به معلولان ارائه می‌شود را تامین وسایل و تجهیزات کمک توانبخشی دانست و یادآور شد: سال گذشته 35 میلیارد تومان وسایل کمک توانبخشی بین حدود 99 هزار نفر از افراد معلول توزیع شد.

نوع پرست عنوان کرد: اگرچه 35 میلیارد تومان رقم چندان چشمگیری نیست، اما این اعتبار نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی اعتباری که امسال برای تامین وسایل کمک توانبخشی در نظر گرفته شده را حدود 55 میلیارد تومان برآورد کرد که پیش‌بینی می‌شود 120 هزار نفر بتوانند از این اعتبارات استفاده کنند.

مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی روزانه بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: از این میزان 12 میلیارد تومان نیز مربوط به وسایل ارتوپدی فنی(پروتز و اوروتز) است.

به گفته این مسئول، امسال اعتبار وسایل بهداشتی که سهم قابل توجهی را به خود اختصاص می‌داد نیز جدا شده و سرانه 700 هزار تومان برای هر نفر در وسایل بهداشتی در نظر گرفته شده که در دل همین 55 میلیارد تومان است.

نوع پرست مهمترین مشکل در حوزه تامین وسایل کمک توانبخشی را تحت پوشش بیمه نبودن آنها عنون کرد و افزود: این امر باعث می‌شود برخی افراد پشت نوبت بمانند که البته اولویت ما نیز با توزیع وسایل کمک توانبخشی برای کودکان است.

وی معتقد است، اگر قانون جامع حمایت از معلولین بازنگری شود می‌توان امیدوار بود که این خدمات توانبخشی و کمک توانبخشی تحت پوشش بیمه برود.

مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی روزانه بهزیستی کشور در ادامه به فعالیت سه دفتر تخصصی در حوزه توانبخشی اشاره کرد که شامل دفتر توانبخشی مراقبتی و خدمات شبانه روزی، دفتر توانبحشی روزانه و توانپزشکی و دفتر فعالیت‌های رفاهی و اجتماعی است که هریک خدمات متعددی را به افراد معلول ارائه می‌دهند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما