شناسهٔ خبر: 22069956 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز نمایشگاه کتاب بلگراد با حضور ناشران ایرانی

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شصت و دومین دوره نمایشگاه کتاب بلگراد باحضور ناشرانی از ایران امروز یکشنبه به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.
 این نمایشگاه تا 29 اکتبر ادامه خواهد داشت و طی آن بیش از 450 ناشر داخلی و خارجی آخرین آثار و نشریات خود را در حوزه قلم و اندیشه ارائه خواهند داد.
درنمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد ناشرانی از ایران و کشورهای آنگولا، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، هند، ژاپن، کانادا، چین، مقدونیه، رومانی، روسیه، ترکیه، اوکراین، کرواسی، مونته نگرو، امارت و انگلستان حضور دارند.
همچنین در نمایشگاه امسال، ادبیات معاصر زبان آلمانی با حضور ناشران و زبانشناسان کشورهای آلمان، سوئیس، اتریش و لیختن اشتاین بررسی خواهد شد. بیش از 1000 کتاب در زمینه ادبیات معاصر این 4 کشور برای علاقه مندان ارائه خواهد شد.
در نمایشگاه امسال رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلگراد نیز همانند سال های گذشته حضور دارد و به معرفی محصولات فرهنگی کشورمان می پردازد.
محسن سلیمانی رایزن کشورمان با بیان اینکه امسال در سطح سال گذشته در نمایشگاه حضور نداریم گفت: "سال قبل حدود 60 ناشر، نویسنده و هنرمند و دو کارگزار نشر کتاب از ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد شرکت داشتند و برنامه های متنوعی در خود جشنواره مانند؛ اجرای نمایشی شاهنامه خوانی، میزگرد و سخنرانی های ادبی در غرفه ایران و همزمان سخنرانی های ادبی در دانشگاه، نمایشگاه عکس و هفته فیلم ایران در موزه سینمایی بلگراد داشتیم . اما برخی از برنامه های فرهنگی قبل همچنان در خود نمایشگاه و همزمان خارج از نمایشگاه نیز برگزار می شود.

نظر شما