شناسهٔ خبر: 22069954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر‌کل آموزش‌وپرورش استان کرمان:

۵۸۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان کرمان تحصیل می‌کنند

R7860/P1336/S6,67/CT11

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه ۵۸۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان کرمان تحصیل می‌کنند گفت: احترام به والدین در خانواده ‌و احترام به معلم در مدرسه عامل موفقیت دانش‌آموزان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمد محسن‌بیگی امروز در مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان در کرمان اظهار‌داشت: 580 هزار دانش‌آموز در مقاطع پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی در مدارس استان کرمان تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 46 هزار نفر از همکاران آموزش و پرورش در امر تربیت دانش‌آموزان در استان کرمان نقش دارند گفت: 250 هزار نفر از والدین دانش‌آموزان نیز در بحث تربیت دانش‌آموزان با مجموعه تعلیم و تربیت استان همکاری دارند.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان در جمع دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه عفاف کرمان افزود: دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که احترام به والدین مورد توصیه خداوند است و خداوند احترام به پدر و مادر را در کنار احترام به خودش گذاشته است.

وی احترام به معلم را نیز با‌اهمیت دانست و خاطر‌نشان کرد: در روایات آمده است که هر کس یکی کلمه به ما بیاموزد، یک عمر ما را بنده خود کرده است.

محسن‌بیگی با بیان اینکه منشاء خلقت جسمی انسان پدر و مادر و منشاء خلقت معنوی انسان معلم است گفت: پدر و مادر باید بدانند که تنها تامین مالی فرزندان برای تربیت آنها کارساز نیست.

وی با اشاره به اینکه مدرسه و خانه از هم جدا نیستند افزود: این دو نهاد با هم در تربیت فرزندان موثر هستند و نقش تربیتی مدرسه و خانه در کنار هم بسیار بیشتر است.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه کشف استعدادهای فرزندان در تعامل مدرسه و خانه محقق می‌شود تصریح کرد: مدرسه به تنهایی نمی‌تواند باعث سعادت فرزندان شود همانگونه که خانه نیز به‌تنهایی نمی‌تواند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه باور غلطی از حضور پدر و مادر در مدرسه شده است گفت: این فرضیه غلطی است که همه فکر می‌کنند برای بحث مالی باید به مدرسه مراجعه شود بلکه ما برای برنامه‌ریزی برای تعالی و پیشرفت دانش‌آموزان نیازمند حضور اولیای آنها در مدرسه هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما