شناسهٔ خبر: 22069931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستیابی استان کرمان به نرخ مشارکت 40.3 درصدی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نرخ مشارکت اقتصادی استان را 40.3درصد اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اعلام این خبر افزود: بر اساس نتایج طرح نیروی کار فصل تابستان ۱۳۹۶ برای اولین بار طی ۱۱ سال گذشته نرخ مشارکت اقتصادی استان به 40.3درصد رسید.
وی به روند رو به افزایش این نرخ از سال ۱۳۹۴ از ۳۵.۲ درصد اشاره کردو افزود: رشد ۵ درصدی در کمتر از ۲ سال در نرخ مشارکت اقتصادی استان نتیجه تلاش و برنامه ریزی دقیق در استان بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین نرخ بیکاری استان را ۱۱.۷ درصد اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه قبل 0.3درصد کاهش داشته است.
رودری در ادامه تصریح کرد: بر اساس این نتایج نرخ بیکاری مردان در استان ۶.۹ درصد می‌باشد این رقم در مقایسه با میانگین کشوری ۹.۶ درصد حدود ۲.۷ درصد کمتر است.
وی نرخ بیکاری زنان را در استان کرمان ۲۹.۵ درصد اعلام کرد و افزود: با توجه به ایجاد مشاغل خانگی و صندوق‌های خرد روستایی این نرخ در حال کاهش بوده که نشان دهنده ورود جمعیت زنان به جمعیت فعال استان ناشی از افزایش سطح امیدواری به کسب شغل طی این مدت است.
وی همچنین سهم جمعیت دارای اشتغال ناقص زمانی در استان را ۵.۲ درصد و سهم شاغلین با ساعات کار معمول بیش از ۵۰ ساعت کار را ۱۷.۵ درصد و نسبت اشتغال را در این فصل ۳۵.۷ درصد اعلام نمود..

انتهای پیام /ی

نرخ مشارکت استان کرمان به 40.3رسید

نظر شما