شناسهٔ خبر: 22069925 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

وزيرآموزش وپرورش:

توسعه مشارکت غیردولتی یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است

خبرگزاری میزان- وزیرآموزش و پرورش در همایش بزرگ باغبانان مهر و مهربانی؛ گفت:: توسعه مشارکت غیردولتی یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است.

صاحب‌خبر -

توسعه مشاركت غيردولتي يك انتخاب نيست بلكه يك الزام استبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، صبح امروز سید محمد بطحایی در همایش بزرگ باغبانان مهر و مهربانی که با حضور مدیران و موسسان مدارس غیردولتی شهر تهران در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، با تقدیر از زحمات مدیران و موسسان مدارس غیردولتی که بخشی از بار سنگینی تعلیم و تربیت را به دوش می‌کشند، اظهار کرد: موضوع مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت مسئله است که سال‌ها مطرح است و تلاش‌هایی نیز برای تحقق آن صورت گرفته است، اما هنوز با این هدف فاصله داریم.

وی افزود: آنچه درآموزش و پرورش باید اتفاق بیفتد در مدرسه باید محقق شود بنابراین اصل مدرسه است و تمام ساختار‌های آموزش و پرورش درخارج از مدرسه وظیفه پشتیبانی و خدمت رسانی را برعهده دارند.

بطحایی گفت: هرچه فاصله‌ها با مدرسه محوری زیادتر باشد موفقیت کمتر و هرچه این فاصله کمتر باشد شاهد موفقیت بیشتری خواهیم بود.

وی ادامه داد: تا زمانی که در تلقی ما، مدرسه فرع و وزارتخانه و حوزه‌های ستادی اصل باشد اهداف تعلیم و تربیت محقق نخواهد شد.

وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری تدابیری اتخاذ کردیم تا به جای تصمیم گیری در حوزه‌های ستادی، کلیه تصمیمات در خود مدارس اتخاذ و عملیاتی شود.

 

وی از ضرورت تغییر نگاه‌ها به بخش غیردولتی خبردادو افزود: اگر داعیه دلسوزی برای آینده نظام و آموزش و پرورش را داریم باید نگاه‌ها نسبت به بخش خصوصی تغییر دهیم زیرا توسعه مشارکت‌ها امروز یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است.

بطحایی گفت: متاسفانه به ۲ دلیل نگاه برخی سیاستمداران نسبت به بخش خصوصی نگاه خوبی نیست، اول؛ تصور نادرستی که از مشارکت غیردولتی‌ها وجود دارد برخی معتقدند افرادی در قالب مشارکت تنها با هدف سودجویی و استفاده از آموزش و پرورش وارد این عرصه می‌شوند درحالیکه چنین نیست و دوم، با مطرح شدن مشارکت غیردولتی برخی فکر می‌کنند آموزش و پرورش میخ واهد وظیفه خود را به بخش خصوصی واگذار کند در حالیکه هر ۲ این تصورات اشتباه است.

وی ادامه داد: در راستای توسعه عدالت آموزشی دولت به طور میانگین ۳ میلیون تومان برای هر دانش آموزی هزینه می‌کند حال اگر توسعه مشارکت‌های بخش غیردولتی محقق شود با این تعداد هزینه می‌توان کیفیت آموزش و پرورش را ارتقا داد.

انتهای پیام/

 

نظر شما