شناسهٔ خبر: 22069886 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اخبار برگزیده میزان/ ۳۰ مهر

استقبال مردم بارسلونا از یک ایرانی/ نخبه ایرانی که از هلند بازگشت!/ دختران حنیفا؛ فرشته‌های زمینی

خبرگزاری میزان- استقبال مردم بارسلونا از یک ایرانی، نخبه ایرانی که از هلند بازگشت، دختران حنیفا؛ فرشته‌های زمینی و ... را در اخبار برگزیده میزان بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، استقبال مردم بارسلونا از یک ایرانی، نخبه ایرانی که از هلند بازگشت، دختران حنیفا؛ فرشته های زمینی و ... را در اخبار برگزیده میزان بخوانید.

استقبال مردم بارسلونا از یک ایرانی

تسنیم: در پیروزی 2 بر صفر شب گذشته (شنبه) تیم فوتبال بارسلونا مقابل مالاگا در هفته نهم لالیگای اسپانیا، 2 لیونل مسی در ورزشگاه نوکمپ وجود داشت؛ یکی در زمین و دیگری روی سکو که همان «رضا پرستش»، بدل ایرانی فوق‌ستاره آرژانتینی آبی‌واناری‌ها بود که نظر بسیاری از اهالی شهر بارسلونا و هواداران این تیم را پیش از بازی و در جریان بازی به خودش جلب کرد. سایت روزنامه اسپانیایی «اسپورت» در این رابطه نوشت؛ بدل لیونل مسی با هدف ملاقات با بازیکن محبوبش به بارسلونا سفر کرده است. این جوان 25 ساله ایرانی در بازی شب گذشته بارسا برابر مالاگا در ورزشگاه نوکمپ بود. این هوادار بارسلونا بنری بزرگ با خود با این پیام «امروز دو مسی در ورزشگاه است. آیا یکدیگر را خواهیم دید؟ رویای من را تحقق ببخش.»، به همراه داشت. هواداران بارسلونا هم با بدل مسی که نامش رضا پرستش است، عکس‌های یادگاری گرفتند.

 استقبال مردم بارسلونا از یک ایرانی/ نخبه ایرانی که از هلند بازگشت!/ دختران حنیفا؛ فرشته‌های زمینی


نخبه ایرانی که از هلند بازگشت

باشگاه خبرنگاران: چندی پیش فیلمی از یک دختر ایرانی که بزرگ شده کشور هلند است در شبکه های اجتماعی منتشر شد. سخنان این دختر هنگام ورود به ایران نیز در شیکه‌های اجتماعی بازتاب تقریبا گسترده‌ای داشت.طناز بحری می‌گوید هلند برای پزشک شدنش یک میلیون یورو خرج کرده است اما این خواسته قلبی خود او بود که تمام امکانات رفاهی در هلند را رها کند و به ایران بازگردد. او در صحبت‌هایش تعابیر جالبی از ایران به کار می‌برد. این دختر جوان، وضعیت حال حاضر ایران را به کشتی نوح توصیف می‌کند و می‌گوید که هر فردی سوار این کشتی شود برده است و اگر از آن دوری کند فرصت را از دست داده است. حالا با گذشت یک سال از این حرف‌ها، این جوان خوش آتیه در دیدار نخبگان با رهبر انقلاب حضور داشت.

 استقبال مردم بارسلونا از یک ایرانی/ نخبه ایرانی که از هلند بازگشت!/ دختران حنیفا؛ فرشته‌های زمینی


دختران حنیفا؛ فرشته های زمینی

جام‌جم: دختران حنیفا مدتهاست که آستین همت را بالا زده اند برای کمک به نیازمندان ، برای انجام کار خیر. نقطه مشترکشان عضویت در همین گروه جهادی است؛ گروهی که همه کارهایش را از صفر تا صد خودشان انجام می دهند. گروه جهادی حنیفا ده ها عضو دیگر هم دارند؛ فرشته های بی بالی که دل به دل کودکان کار و بچه های کوره پزخانه های حاشیه تهران داده و رفیق لحظه های زندگی شان شده اند. « وقت به جهاد می گذرد» این شعار دختران جهادی حنیفاست. برای آنها کار فقط یک تعریف دارد؛ برای خدا ، برای مردم. این را نسترن دانه کار می گوید؛ مسئول این گروه جهادی. دختر جوان 26 ساله ای که معتقد است خدا خودش آنها را در این مسیر هدایت کرده و همه اتفاق ها را طوری کنار هم چیده که حالا صد نفر عضو این گروه جهادی باشند و داوطلبانه و فقط برای رضای خدا و آرامش دل خودشان ، به افراد نیازمند کمک کنند. آن ها می گویند همه چیز از سال گذشته شروع شد، از یکی از اردوهای جهادی قرارگاه امام رضا(ع) در کرمانشاه. بعد از بازگشت از این اردو، من و بچه های دیگر تصمیم گرفتیم کار جهادی را ادامه بدهیم اما چون خیلی ها نمی توانستند مدام در اردوهای طولانی راه های دور حضور داشته باشند ، تهران را برای فعالیت انتخاب کردیم؛ البته این انتخاب یک دلیل دیگر هم داشت: تهران با اینکه پایتخت است اما هنوز جای کار زیاد دارد.

 استقبال مردم بارسلونا از یک ایرانی/ نخبه ایرانی که از هلند بازگشت!/ دختران حنیفا؛ فرشته‌های زمینی

استقبال مردم بارسلونا از یک ایرانی/ نخبه ایرانی که از هلند بازگشت!/ دختران حنیفا؛ فرشته‌های زمینی


کشف70 سکه نقره ناصرالدین شاهی در اراک

ایرنا: این سکه ها 2 روز قبل در جریان بازی چند کودک روستایی اراک به دست آمد. این کودکان حین بازی کوزه ای را از خاک بیرون آوردند که محتویات آن سکه های قدیمی زمان قاجاریه بود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی می گوید که یکی از این کودکان کوزه را به منزل برد و اعضای خانواده پس از اطلاع از موضوع با تماس تلفنی، یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی را مطلع کردند. بخشی از این سکه ها با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و کلانتری 16 سنجان اراک و شمار باقیمانده نیز پس از آن به صورت داوطلبانه به نیروی یگان حفاظت تحویل داده شد. 66 عدد از این سکه ها 2 هزار دیناری با آرم شیر و خورشید است و چهار سکه نیز از نوع هزار دیناری است که بر روی آن ضرب دوره ناصر الدین شاه را دارد. سکه های کشف شده به همراه ظرف سفالی کشف شده پس از مراحل ثبت برای نمایش به موزه منتقل می شود. نواحی منسوب به استان مرکزی واقع در قلب کشور از قدمت تاریخی هفت هزار ساله برخوردار و تاکنون بیش از 2 هزار اثر تاریخی در این منطقه شناسایی شده است.

 استقبال مردم بارسلونا از یک ایرانی/ نخبه ایرانی که از هلند بازگشت!/ دختران حنیفا؛ فرشته‌های زمینی


انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 

نظر شما