شناسهٔ خبر: 22069695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

استاندارخوزستان: شورای فرهنگ عمومی با فعالیت خود می تواند تاثیر مثبتی بر جامعه بگذارد

استان‌ها > خوزستان - استاندارخوزستان با تاکید براینکه فعالیت شورای فرهنگ عمومی از آسیب اجتماعی می کاهد گفت:شورای فرهنگ عمومی قطعا شورای مثمر الثمری است و با فعالیت خود می تواند تاثیر مثبتی بر جامعه بگذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سایت استانداری خوزستان: غلامرضا شریعتی در جلسه "شورای فرهنگ عمومی" که امروز یک شنبه با حضور سیدمحمدرضا موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد،اظهارکرد: شورای فرهنگ عمومی درخوزستان چندین سال تعطیل بوده است،خوشبختانه مجددا  فعال شده اما هنوز به سطح مطلوب فعالیت نرسیده است.

وی افزود:لازم است باهمکاری دستگاههای مربوط به این شورا مسایل و مشکلات را به صورت ماهیتی و محتوایی بررسی و برنامه های کاربردی برا آن تدوین نمایند.

شریعتی تصریح کرد: وظیفه ما در شورای فرهنگ عمومی این است که تغییرات و تحولات را رصد کنیم و با نظارت معایب را کنترل و مزایای تغییرات جدید را در جامعه همه گیر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در شورای فرهنگ عمومی راهکارهای آینده پژوهی ارائه شود خاطرنشان کرد:مقوله های جدیدی همانند تکنولوژی و فضای مجازی باورهای فرهنگی همه نقاط جهان را دست خوش تغییر کرده است؛ این مساله اجتناب ناپذیر است و مقابله با تغییرات جدید راهکار رفع آسیب ها نیست،می توانیم در عین رصد کردن تغییرات جدید نوع تعاملات و رفتارها را تحت نظر قرار بدهیم.

استاندارخوزستان بیان کرد: قدرت فرهنگ به عنوان نقطه اتصال اقتصاد،سیاست و اجتماع،نقش اساسی را در رصد تغییرات و کنترل آسیب های اجتماعی ایفا می کند.

شریعتی عنوان کرد: با رصد تغییرات و مدیریت معایب آن می توانیم باورهای صحیح را در جامعه تقویت نماییم تا ملکه ذهن جامعه شود.

وی یادآورشد: خوشبختانه خوزستان طبق آمارها وضعیت خوبی دارد و با وجود باورهای خوبی مثل فرهنگ عاشورا و اربعین سپر و سد محکمی دربرابر مشکلات اجتماعی شده که قدرت دفاعی مردم را دربرابر آسیب ها بالا برده است.

 

46

نظر شما