شناسهٔ خبر: 22069527 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

در ۲۰۱۵ رخ داد

مرگ ۹ میلیون نفر در اثر آلودگی هوا

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از  تسنیم، بر اساس یک گزارش جدید که به تازگی منتشر شده است، در سال 2015، یک مرگ از هر 6 مرگ و میر در اثر آلودگی هوا بوده و جمع این ارقام به 9 میلیون نفر می‌رسد؛ به عبارت دیگر، در این سال، 9 میلیون نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند. 

طبق گزارش کمیسیون آلودگی و سلامت لانست آمریکا، آلودگی هوا اصلی‌ترین عامل مقصر مرتبط با 6.5 میلیون مرگ قلبی و ریوی است؛ این گزارش خاطر نشان کرده، آلودگی آب نیز با ایجاد عفونت‌های گوارشی و انگلی موجب مرگ 1 میلیون 800 هزار نفر در سال 2015 شده است؛ آلودگی مرتبط با محل کار و آلودگی سربی هم به ترتیب جان 800 هزار و 500 هزار نفر را در همین سال گرفته‌اند. 

در کشورهایی که سعی بر صنعتی شدن دارد، یک مرگ از هر 4 مرگ مربوط به آلودگی هوا می‌شود و این موضوع بیشتر کشورهای هند، پاکستان، بنگلادش، ماداگاسکار و کنیا را در برمی‌گیرد. 

به گفته کارشناسان بهداشتی، «علاوه بر اینکه مرگ‌های ناشی از آلودگی هوا شامل بیماری‌های قلبی، سکته، سرطان ریه و بیماری مزمن انسداد ریه می‌شوند، مرگ در اثر فشار خون بالا و نارسایی کلیه نیز با آلودگی‌ هوا مرتبط هستند.
محققان می‌گویند: «اکثریت قریب به اتفاق تلفات مربوط به آلودگی، یعنی بالغ بر 92 درصد آنها، در میان افرادی که در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​درآمد زندگی می‌کنند، رخ می‌دهد».

برچسب‌ها:

نظر شما