شناسهٔ خبر: 22069449 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس:با دو شرکت اروپایی برای اجرای 5 میلیارد یورو پروژه پتروشیمی توافق شد

تهران- ایرنا-مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس گفت: با 2 شرکت معتبر و بزرگ اروپا برای اجرای 5 میلیارد یورو پروژه پتروشیمی در کشور به توافق رسیدیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا «عادل نژاد سلیم» امروز (یکشنبه) در مجمع عمومی این هلدینگ افزود: چهار شرکت زیر مجموعه شرکت پتروشیمی آماده هستند که در آینده این اقدام انجام می شود.
وی به مذاکره با شرکت های معتبر بین المللی اشاره کرد و افزود: دفاتر فروش پتروشیمی در خارج از کشور راه اندازی شده و تلاش می شود محصولات به صورت نقد فروخته شود تا به راحتی وصول شود.
مدیرهلدینگ خلیج فارس درباره حمایت از ساخت داخل گفت: میزان استفاده از ساخت داخل در سال 95 نسبت به سال 94 حدود 176 درصد رشد داشته است.
وی درباره وضعیت تنها واحد پتروشیمی خارج از کشور بیان داشت: پتروشیمی فیلیپین زیان دیده است و اکنون به دنبال رفع این مشکلات و تعیین تکلیف هستیم.
نژاد سلیم حضور فعالیت های خارج از کشور را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: از اهداف ما حضور در پروژه های خارج از کشور است زیرا باعث امنیت سرمایه گذاری می شود.
وی با بیان اینکه محصولات پتروشیمی به حدود 40 کشور صادر می شود، گفت: میزان تولید از 17.2میلیون تن در سال 92 به 21 میلیون تن در سال 95 افزایش یافت که بخشی از آن ناشی از فعال کردن ظرفیت های خالی مجتمع های پتروشیمی بوده است.
به گزارش ایرنا در پایان مجمع عمومی سرمایه شرکت با افزایش 100 درصدی از 50 هزار میلیارد به 100 هزار میلیارد ریال موافقت شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام* 2022 * 9132** 6075*خبرنگار میثم طاهری*انتشار: زهرا هجینی نژاد

انتهای پیام /*

نظر شما