شناسهٔ خبر: 22068620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حماسه ۳۰مهرالگویی برای نسل جوان

۳۰مهر نقطه عطفی در تاریخ است که باید مفاهیم آن به خوبی به دانش آموزان منتقل شود.

صاحب‌خبر -

حماسه ۳۰مهرالگویی برای نسل جوانبه گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکزهمدان، عضو تشخیص مصلحت نظام درمراسم ۳۰مهردر همدان با تشریح وقایع دهه پنجاه گفت: ۳۰مهر همدان یکی از رخدادهای مهم تأثیرگزاری است که توانست زمینه جریان سازی مبارزاتی را در سطح کشور فراهم کند.

 آقای علی آقامحمدی بیان داشت: حماسه ۳۰ مهر۵۷ را می توان زمینه ساز واقعه۱۳ آبان برشمرد.

این مبارز انقلابی با تأکید بر استفاده از دوران دانش آموزی گفت: دوران دانش آموزی دوره تحول و زمینه خود سازی  و اوج گرفتن است .

وی با اشاره به اینکه همدان در موضوعات بی‌شماری پیشتاز حرکت‌های مبارزاتی علیه ظلم بوده است، گفت: حرکت‌های مردمی در این مبارزات، شاخصه‌ اصلی آن بوده که توانسته نام این استان را در ذهن تاریخ ثبت کند.
آقا محمدی تأکید کرد: آینده جمهوری اسلامی با تلاش شما دانش آموزان روشن تر از گذشته خواهد بود و گفت: دوران زندگی انسان  به چهارفصل تشبیه می شود که می توان گفت شما دانش آموزان در فصل بهار آن قرار دارید.

اوادامه داد: شما دانش آموزان لازم است تمام توان و کوشش خود را برای کسب دانش به کار ببندید و همچنین با واقعه 30مهر و مفاهیم آن آشنا باشید و به تکالیف خود در برابر این واقعه به درستی عمل نمایید.

وی تصریح کرد: پیام دانش‌آموزان در این حماسه بیان استکبار ستیزی و دوری از ظلم در شرایط آن زمان بود.

 در خلق حماسه ۳۰ مهر در سال ۱۳۵۷، همدلی و همزبانی در بین مردم و اصناف در حمایت از دانش‌آموزان موج می‌زد ضمن اینکه در آن حضور مدیران استانی نیز در کنار اقشار مختلف گرمابخش خلق این حماسه بود.

در این مراسم دانش آموزان تعهد کردند که در جهت مأموریتهای متعالی انجمن های اسلامی که میراث شهدای دانش آموزان است تلاش کنند.

 در پایان مراسم ده نفر از فعالان انجمن اسلامی مدارس احکام خود را ازدست مسئولان استان دریافت کردند.

 

نظر شما