شناسهٔ خبر: 22068603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

۸۳ استانداردی که باید رعایت شوند؛

سازمان ملی استاندارد برای خودروسازان ضرب‌الاجل تعیین کرد

خرم آباد - رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: خودرو سازان تا دی ماه سال آینده فرصت دارند که نسبت به استاندارد سازی تولیدات خود اقدام کنند در غیر این صورت جلوی فعالیت آنها گرفته می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نیره پیروز بخت پیش از ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران از افزایش تعداد استانداردهای تولید خودروهای داخلی و واردات خودروها خبر داد.

وی افزود: ما به خودرو سازان وقت داده ایم که استانداردها را رعایت کنند و واردات خودروها نیز بر اساس استانداردها باشند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: از ابتدای سال ۹۷ باید به یک صورت و به یک تعداد تا تاریخ دی ماه سال آینده این استانداردسازی و افزایش استانداردها اقدام کنند و اگر تا این تاریخ نتوانند ۸۳ استاندارد ما را کسب کنند، جلوی تولید آنها گرفته می شود.

پیروز بخت گفت: در حوزه گردشگری نیز استاندارد حلال گردشگری تدوین شده است و حتی در حوزه صنایع دستی نیز این استانداردها تدوین شده است.

وی افزود: در حوزه گردشگری نیز در سال های اخیر در حوزه صنایع دستی نیز بحث حلال بسیار جدی و مهم بوده و پیگیری و اجرا شده است و استانداردهای آن نیز با فتوای آیت الله هاشمی شاهرودی تدوین و تصویب شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: شهربازی ها نیز مشمول استاندارد احباری هستند و متاسفانه شاهد بودیم که برخی از آنها بدون مجوز فعالیت داشته اند و حتی حوادثی رخ داده است.

پیروز بخت گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده امروز استاندارهای لازم در زمینه شهربازی ها اجرا می شود.

وی افزود: در شش ماه اول سال جاری نیز سه هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از آسانسورها انجام شده است ولی متاسفانه در بحث منازل مسکونی به دلایل خاص و زیادی ما نمی توانیم ورود پیدا کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: خوشبختانه بازرسی های زیادی در رابطه با مجتمع های تجاری، واحدهای مسکونی و ...انجام شده است.

نظر شما