شناسهٔ خبر: 22068322 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تذکرهای نمایندگان مجلس؛

لزوم توجه به کودک آزاری تا جلوگیری از پخش دوباره سریال سرزمین کهن

تهران-ایرنا- لزوم توجه جدی به معضلات اجتماعی به ویژه موضوع کودک آزاری، لزوم جلوگیری از پخش سریال سرزمین کهن در صدا و سیما و اجرای قانون استخدام معلولان در دستگاه ها از مهمترین محور تذکرهای نمایندگان در جلسه علنی مجلس بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: یکسال قبل در چنین ایامی طرح گفت و گوی ملی در پارلمان را مطرح کردم و طی یکسال گذشته با حدود 30 نفر از شخصیت های تاثیرگذار جناح های مختلف کشور درباره این طرح گفت و گو داشتم.
وی از کسانی که در اجرای طرح گفت و گوی ملی براساس قانون اساسی، اندیشه امام راحل و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اعلام همکاری کردند، تشکر کرد و از رییس و نمایندگان مجلس خواست تا برای تحقق این طرح گام عملی بردارند.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در شرایطی که برای حل مشکلات مزمن کشور نیاز به گفت و گو و تعامل داریم، آن هم در شرایطی که رییس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا علیه ارزش های دینی،ملی و دفاعی ایران عربده کشی می کند، در شرایطی که مردم ایران از همه جناح ها و گرایش ها یک صدا از ایران عزیز و خلیج فارس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت کردند در مورد بعضی رفتارهای وحدت شکن از سوی عناصر مشکوک هشدار می دهم.
مازنی افزود: اقداماتی که در جهت ایجاد محدودیت برای شخصیت های مورد احترام ملت ایران به عنوان یک شهروند اعمال می شود، وحدت شکن است. همچنین برخورد غلطی که با نمایندگان مجلس از سوی بعضی عناصر افراطی به بهانه امضای یک نامه در دفاع از حقوق یک شهروند محترم صورت می گیرد با هیچ توجیهی قابل دفاع نیست.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس براساس قانون اساسی در برابر تمام ملت مسوول هستند و حق دارند در همه مسایل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر کنند و براساس اصل 85 در مورد اظهار نظر یا آرایی که می دهند کسی نباید آن ها را مورد تعقیب قرار دهد و رییس مجلس باید از شان نمایندگان دفاع کند.
رییس جمهوری و وزیر دادگستری چرا با عوامل غیرمسوول که حق دخالت در مسایل سیاسی را ندارند اما به دلیل امضای نماینده او را مورد تعرض قرار می دهند، برخورد نمی کنند؟
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: عقلای قم را به گفت و گو و تعامل دعوت می کنم.

** مخالفت با پخش سریال سرزمین کهن

هدایت ‌الله خادمی نماینده مردم ایذه در مجلس نیز در تذکری خطاب به ربیس سازمان صدا و سیما گفت: به رییس صدا و سیما تذکر و هشدار می دهم که فکر پخش مجدد سریال ضد ملی و زشت سرزمین کهن را از سر بیرون کند.
وی افزود: معلوم نیست چه دستی در کار است که قرار است سریالی مجددا پخش شود که در آن به یکی از سران مشروطه و یکی از اقوام بزرگ و ولایی توهین و تهمت زده و آرامش را در برهه‌ ای از بخشی از کشور گرفت.
وی ادامه داد: این سریال تفرقه انگیز در مدیریت قبلی صدا و سیما تهیه و شروع به پخش شد. سریالی زشت و توهین آمیز به یکی از سربازان مشروطه قوم بختیار و لر که به دلیل همین توهین ‌ها متوقف شد اما متاسفانه انگار گروهی مجددا به دنبال بر هم زدن آرامش مردم و کمک به دشمنان بابت این سریال هستند.

** تذکر به اجرای دلخواه قانون در کشور

حجت الاسلام نصرالله پژمان ‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس نیز در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس گفت: این ماده در ارتباط با حفظ شأن، منزلت و اقتدار مجلس و دفاع از جایگاه حقوقی نمایندگان است اما امروز متاسفانه اجرای قانون دل بخواهی شده است و بعضی از دستگاه‌ ها اجرا می‌ کنند و برخی اجرا نمی‌ کنند.
وی افزود: مصالح کشور اقتضا کرده تا قانون نوشته شود و یکی از این قوانین در ارتباط با حمایت از معلولان است. قانونگذار دستگاه ها را موظف کرده تا در سه درصد جذب نیروها از این افراد استفاده کنند اما امروز در بخشنامه‌ هایی که برای جذب نیرو اعلام می ‌شود این موضوع رعایت نشده است که نمونه آن آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: در واقع شرایطی گذاشته ‌اند که امکان جذب این نیروها وجود ندارد و می ‌خواهند بگویند قانونگذار اشتباه کرده است بنابراین نمی خواهند در ارتباط با جذب معلولان به قانون تمکین کنند.

** لزوم توجه جدی به کودک آزاری در کشور

سیده فاطمه ذوالقدر، طیبه سیاوشی، ناهید تاجدین، زهرا سعیدی، معصومه آقاپور، پروانه سلحشوری، علیرضا محجوب، سهیلا جلودارزاده، علیرضا تابش، سیده حمیده زرآبادی و سمیه محمودی از نمایندگان مجلس نیز در تذکری کتبی به وزیر دادگستری بر لزوم توجه جدی به معضلات اجتماعی به ویژه موضوع کودک آزاری با توجه به فوت تلخ اهورا دو ساله تاکید کردند.
مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی که ریاست ساعاتی از جلسه علنی روز یکشنبه را بر عهده داشت قبل از پایان جلسه علنی گفت: امروز ۳۰ مهر ماه مصادف با حمله هوایی رژیم صدام ضد انسانی به شهرستان مسجد سلیمان است که در جریان این حمله هوایی نزدیک به ۱۲۰ تن از هموطنان شهید و ۲۵۰ نفر مجروح شدند که این ضایعه را به مردم کشورمان تسلیت می ‌گویم.
سیام*9254*1436*خبرنگار: سجاد خسروانیان*انتشار: داود پورصحت *

انتهای پیام /*

نظر شما