شناسهٔ خبر: 22068218 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسپانیا حملات تروریستی در افغانستان را محکوم کرد

مادرید- ایرنا- دولت اسپانیا در بیانیه ای وقوع حملات تروریستی روز جمعه در دو مسجد در کابل و در استان غور را که بیش از 80 کشته بر جا گذاشت، محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، در این بیانیه که در سایت وزارت امور خارجه منتشر شد، آمده است: این حملات بزدلانه شهروندان بی‌گناهی را هدف قرار داد که برای نماز جمعه در این اماکن حضور داشتند.
این بیانیه می افزاید: اسپانیا در این لحظات دردناک، با تسلیت به خانواده های قربانیان این حوادث، آرزوی بهبودی هرچه سریعتر تمامی مجروحان را دارد.
در ادامه بیانیه آمده است: دولت اسپانیا همچنین ضمن اعلام همبستگی‌ و نزدیکی‌ خود با ملت و دولت افغانستان، بر تعهد خود برای همکاری با این کشور و جامعه بین المللی در مبارزه علیه تروریسم و با هدف مشترک ساخت یک افغانستان در صلح، امنیت، ثبات و رفاه تاکید دارد.
روز جمعه یک بمب گذار انتحاری با حضور بین نمازگزارانی که به مسجد شیعیان امام زمان در غرب کابل آمده بودند، جلیقه انتحاری خود را منفجر کرد.
در این حمله که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، 56 نفر کشته و 55 نفر دیگر مجروح شدند.
این حمله در حالی‌ صورت گرفت که ساعتی قبل از آن و در یک حمله تروریستی دیگر در مسجدی در استان غور واقع در غرب افغانستان، 30 نفر کشته شده بودند.
دیروز (شنبه) نیز طی یک حمله انتحاری طالبان در نزدیکی‌ یک پادگان نظامی در کابل، دست کم 15 سرباز کشته و چهار تن نیز مجروح شدند.
اروپام *5*491**
ناشر:فریبا مدنی

نظر شما