شناسهٔ خبر: 22068135 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

در نشست خبری کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت تشریح شد

دو دلیل مهم ایجاد زخم در مردم جهان

دبیر علمی و بالینی دومین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت به تشریح دو دلیل مهم ایجاد زخم در مردم جهان پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، پروین منصوری - متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه زخم ها مشکل عمده جهان هستند، اظهار داشت: در آمریکا زخم ها بیشتر از بیماری ها مردم را درگیر می کند، و مسولان سلامت کشورها در این باره معضلاتی زیادی دارند بنابراین روش ها و راهکارهای جدید همیشه مدنظر است.

دبیر علمی و بالینی دومین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت با اشاره به استفاده از لیرزهای جدید؛ درباره انواع روش های بهبود زخم ها توضیح داد: پوست های که از کشاله ران برداشته می شود شاید بیمار را در آینده دچار مشکل کند، بنابراین روش های جدید برداشتن به صورت سوزنی به وسیله دستگاههای جدید مطرح است.

منصوری با بیان اینکه آنقدر در حیطه زخم در دنیا مطالب جدید وجود دارد، گفت: همچنین علت شیوع زخم ها در دنیا به خاطر افزایش سن مردم است، در تمام کشورها به دلیل سن بالا؛ افراد دچار زخم بستر، دیابت و تداخلات درمانی می شوند که از دلایل ایجاد زخم است.

دبیر علمی و بالینی دومین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از علت های شیوع زخم؛ حوادثی چون رخدادهای تروریستی و جنگ ها است.

همچنین بشردوست - جانشین دبیر علمی حوزه بالینی دومین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت نیز در این نشست خبری با اشاره به چالش های درمان بیماران مبتلا به زخم اظهار داشت: این کار باید به صورت تیمی و بالینی صورت پذیرد، که دو فاکتور مهم در کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت مطرح می شود تا ارتباط با علوم پایه و مطالعات حیوانی را استفاده کنیم تا ارتباطی به مطالعات انسانی ایجاد شود.

جانشین دبیر علمی حوزه بالینی دومین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت ادامه داد: ما درمان هایی را دنبال می کنیم که بالاترین کیفیت درمانی را با کمترین صدمات برای بیمار داشته باشد که این درمان ها مبتنی بر شواهد خواهند بود؛ همچنین در بحث اخلاق پزشکی قدمی جلوتر در این کنگره خواهیم برداشت.

بشردوست به درمانهای طب سنتی نیز گریزی زد و گفت: در این کنگره اساتید طب سنتی حضور خواهند یافت تا با استفاده از شواهد علمی طب سنتی، در بهبود زخم بیماران اقدام شود.

همچنین حسین زاده - عضو هیت علمی جهاد دانشگاهی و جانشین دبیر علمی حوزه بالینی دومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت نیز در این نشست خبری بر استفاده از جداسازی مواد عصاره ها در ترمیم زخم ها تاکید کرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما