شناسهٔ خبر: 22068024 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان | لینک خبر

سیروان بارزانی به آیت‌الله سیستانی نامه نوشت

پسر برادر رئیس اقلیم کردستان عراق نامه‌ای فوری برای مرجعیت عالی‌قدر شیعه عراق نوشت و خواستار دخالت وی میان اعراب و کردها شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیدبان به نقل از اسکای پرس، «سیروان بارزانی» پسر برادر «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق با ارسال یک نامه فوری به آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» مرجعیت عالی شیعیان عراق خواستار دخالت وی با هدف جلوگیری از خونریزی میان اعراب و کردها شد.

در نامه بارزانی آمده است: «می‌خواهیم شما را از آنچه در عرصه سیاسی  میان کردها و شیعیان و درگیری‌های نظامی میان نیروهای پیشمرگه و نیروهای حشد الشعبی در جریان است، باخبر کنیم که به هیچ وجه شرایط مناسبی نیست.»

بارزانی در این نامه آورده است:‌ «قطعا می‌دانیم که فتوای جنابعالی برای تشکیل حشدالشعبی با هدف مقابله این نیروها در مقابل تروریست‌های داعش و تکفیری ها و محافظت از کرامت مردم عراق بود و نه کشتار مردم صلح طلب کردستان. فتوای جنابعالی کشتار برادارن کرد نبوده است و خواستار مواضع و فتواهای شما برای جلوگیری از خونریزی هستیم.»

نامه پسر برادر بارزانی به آیت الله سیستانی در شرایطی است که روز گذشته نیز اخباری از تلاش این مرجعیت عالی شیعیان عراق برای میانجی‌گری میان کردها و بغداد منتشر شده بود.

بر همین اساس نزدیکان آیت‌الله سیستانی مرجعیت عالی شیعیان در عراق روز گذشته –شنبه- اعلام کردند که مرجعیت در این کشور به دنبال ایجاد توافقی میان بغداد و اربیل با هدف بهبود روابط دوجانبه است و این توافق در صورتی‌که به نتیجه برسد، اعلام خواهد شد.

بر اساس گزارشی که روزنامه الحیات چاپ لندن در این باره منتشر کرده است، آیت‌الله سیستانی کردها را به اتحاد در میان خود دعوت می‌کند.

نظر شما