شناسهٔ خبر: 22067744 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مشکل هپکو ملی است/ظرف 2 ماه مشکلات کارگران را حل می‌کنم

گروه اقتصادی: استاندار مرکزی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با تأکید بر اینکه مشکلات هپکو ملی است گفت: این اطمینان را می‌دهم که در سایه همدلی و صبر، مشکلات هپکو در دو ماه آینده حل شود ولی آنچه برای تحقق این امر نیاز است همکاری بیشتر کارگران برای ادامه فعالیت این شرکت است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی، در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که امروز، یکشنبه 30 مهرماه در استانداری برگزار شد گفت: مهمترین اولویت استان در حوزه صنعت رسیدگی به مشکلات صنایع و قشر کارگری است بنابراین هر دو هفته یکبار با حضور صاحبان صنایع و نماینده کارگران در استانداری جلسات رفع موانع تولید برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: نوع واگذاری بعضی از صنایع استان اشتباه بوده است اما درست برای رفع مشکلات و بازگشت صنایع به چرخه تولید، شرط هایی چون تغییر مدیریت، واگذاری واحد به بخش دولتی گذاشته شود. اقداماتی که تاکنون برای رفع مشکلات صنایع و کارگران انجام شده موثر بوده اما این حق کارگر است که از حقوق و مزایای به موقع بهره‌مند شود پرداخت شود.
استاندار مرکزی با بیان اینکه اگر واگذاری صنایع استان با مطالعه و حساسیت بیشتری دنبال می‌شد، با مشکلات امروزی مواجه نبودیم، گفت: مشکل هپکو، استانی نیست بلکه مشکل ملی است زیرا برند این شرکت می‌تواند در رونق تولید و افزایش بهره‌وری اقتصادی کشور نقش بسزایی داشته باشد.
آقازاده ادامه داد: دولت با تمام توان به فکر احیای حقوق کارگران است در غیر این صورت تاکنون جلسات مکرر با حضور وزار، مدیران بانک‌ها و دستگاه‌ها برگزار نمی‌کرد. اجتماع کارگران در خارج از کارخانه چیزی جز ضرر برای همه ندارد جابه‌جایی‌ها نیز جز خسارت برای شرکت هپکو ارمغانی به همراه نخواهد داشت.
وی بیان کرد: این اطمینان را می‌دهم که در سایه همدلی و صبر، مشکلات هپکو در دو ماه آینده حل شود ولی آنچه برای تحقق این امر نیاز است همکاری بیشتر کارگران برای ادامه فعالیت این شرکت است، از این به بعد در جلسات نمایندگان شورای اسلامی کارگران با سهامداران و هئیت مدیره این کارخانه باید نمایندگانی از استانداری و شخص فرماندار حضور داشته باشد تا مصوبات این جلسات در حد صحبت نباشد.
استاندار مرکزی با خطاب به احمدپور، مدیرعامل هپکو گفت: انتظار می‌رود به تک تک تعهدات عمل و حقوق معوق شهریور نیز باید حداکثر تا 4 روز آینده به حساب کارگران واریز شود، این کارخانه بدون هیچ پرداختی به جنابعالی واگذار شده است بدهی قبلی این کارخانه 550 میلیارد تومان بوده و در مدت تصدی شما 150 میلیارد تومان به این بدهی اضافه شده است این مشکلات نباید مانع کار شرکت شود چراکه دولت پیگیر رفع مشکلات است.
آقازاده در پایان بیان کرد: در رابطه با سازمان همیاری شهرداری‌ها بنده شخصاً به تهران مراجعه کرده و موضوع را پیگیر خواهم کرد ولی این انتظار را از کلیه کارگران دارم از فردا به کار خود در کارخانه ادامه دهند تا اعتماد بین هیئت مدیره و کارگران مجددا ایجاد شود به همین منظور تیمی برای نظارت بر روند فعالیت‌ کارگران و مشکلات آنها شروع به کار خواهد کرد.

نظر شما