شناسهٔ خبر: 22067386 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

200 کارشناس بهداشت خدمات و آموزش بهداشتی به زائران اربعین ارائه می کنند

کرمانشاه- ایرنا- معاون بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: 200 کارشناس و بازرس بهداشت از هشتم تا 24 آبان شبانه روز بر بهداشت موکب ها، زائرسراها، پایانه ها، مواد غذایی و آب شرب زائران اربعین نظارت خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر کرمی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه توجیهی و آموزشی بازرسان و کارشناسان معاونت بهداشت محیط استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: در شهرستان قصرشیرین 103 کارشناس و بازرس در 63 تیم 2 و سه نفری به همراه آزمایشگاه سیار برای آزمایش سلامت آب و مواد غذایی برای ارائه هرچه بهتر خدمات به زوار حضور خواهند داشت.
وی، آموزش رعایت نکات بهداشتی محیط و مواد غذایی به زوار را یکی از اولویت های اصلی این تیم ها دانست، گفت: آموزش رعایت نکات بهداشتی مهم ترین رکن امر پیشگیری از تهدیدهای بهداشتی است.
معاون بهداشت کرمانشاه همچنین، راه اندازی سامانه بهداشتی برای اطلاع رسانی نکات بهداشتی به زوار را یکی دیگر از اقدام های این معاونت در راستای پیشگیری از تهدید های بهداشتی اعلام کرد و گفت: این سامانه به محض ورود زوار به شهرستان قصرشیرین بر روی گوشی آنها قابل نصب است.
کرمی در پایان گفت: تمام واحدهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شهرستان کنگاور تا مرز خسروی آماده امداد رسانی و ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به زوار هستند.
امسال برای اولین بار مرز خسروی بر روی زائرین اربعین باز خواهد شد و حدود 500 هزار نفر از این مرز عازم عراق می شوند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت در غرب ایران واقع شده است.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی

نظر شما