شناسهٔ خبر: 22067325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس اتحادیه موبایل مشهدمقدس در گفت‌وگو با تسنیم:

زیرساخت‌های قانونی برای جلوگیری از قاچاق تلفن همراه در مشهد وجود ندارد

R41347/P41362/S6,1188/CT1

رئیس اتحادیه موبایل مشهدمقدس گفت: زیرساخت‌های قانونی برای جلوگیری از قاچاق تلفن همراه در مشهد وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

افشین اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: طبق اخباری که در ستاد ذکر شده بین یک تا سه مدل گوشی تلفن همراه برای رجیستری اعلام می‌‌شود که در تاریخ تعیین شده مردم مهلت دارند تلفن‌های خود را روشن کنند.

وی با بیان اینکه تمایل اصناف برای اجرای طرح رجیستری بسیار بیشتر از دولت و یا مردم است، خاطرنشان کرد: متأسفانه باید گفت که دولت زیرساخت‌های لازم برای کنترل شبکه موبایل و جلوگیری از ورود تلفن‌های همراه قاچاق را ندارد و توان اجرایی در گمرک نیز در این حوزه وجود ندارد.

رئیس اتحادیه موبایل مشهد مقدس ادامه داد: همچنین زیرساخت‌های قانونی نیز برای پیشگیری از قاچاق در خراسان‌رضوی وجود ندارد به عنوان مثال میزان مالیات و حقوق دولتی موبایل بین 20 تا 30 درصد بوده و این در حالی است که میزان سود در نظر گرفته شده برای موبایل یک درصد است.

اکبری خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوان موفقیت طرح رجیستری را سنجید، باید دید که در همین 3 مدل تا چه حد میتوان اقدامات  آن را با موفقیت انجام داد و  سناریوهای در نظر گرفته شده تا چه حد می‌تواند اثربخش باشد.

وی با بیان اینکه روش‌های تأمین نیاز مناسبی نیز برای بازار در نظر گرفته نشده است، تصریح کرد: به عنوان مثال 57 درصد نیاز بازار مشهد مقدس از برند سامسونگ، 19 درصد از برند هوآوی و 13 درصد از برند اپل تأمین می‌شود و امکان تأمین آن توسط شرکت‌های کنونی وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما