شناسهٔ خبر: 22067116 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

قنبریان:

اهمیت استاندارد فرهنگ‌سازی و نهادینه شود

گروه اجتماعی: مدیرکل استاندارد لرستان با بیان این‌که استانداردها پارامترهای شهرها را هوشمند کرده است، اظهارکرد: فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن اهمیت استاندارد در اجتماع از آموزش در سطوح مهد کودک و ابتدایی در حال انجام است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مرضیه قنبریان، مدیرکل استاندارد لرستان امروز یک‌شنبه، 30 مهرماه در آیین بزرگداشت روز جهانی استاندارد، گفت: شعار امسال، «استانداردها شهرها را هوشمند می‌کند» است که با نگاهی به شعارهای سالانه به اهمیت این موضوع پی می‌بریم.
وی با بیان این‌که توجه به موضوع استاندارد نشان دهنده رفتن دنیا به‌سمت رقابت است، ادامه داد: با توجه به مقوله استاندارد پارامترهای شهرها هوشمند شده و رسیدن به مولفه‌های شهرها تنها با رسیدن به استانداردها فراهم است.
مدیرکل استاندارد لرستان با اشاره به این‌که هوشمندانه عمل کردن زمانی محقق می‌شود که تمامی پروژه‌ها با هدف خاصی پیگیری شوند، اظهارکرد: استانداردها بخشی از هماهنگی بین اعضا را فراهم می‌کند که در نهایت منجر به رضایتمندی می‌شود.
وی با بیان این‌که در سال شش ماهه نخست سال‌جاری جاری، هشت مورد تعلیق پروانه استاندارد و  چهار مورد ابطال پروانه داشته‌ایم، افزود: در حال حاضر 321 پروانه اجباری تولید فرآورده در 279 واحد تولیدی از استان تحت نظارت اداره استاندارد هستند.
وی یبا یادآوری این‌که 24 پروانه تشویقی فراورده‌های استان تحت پوشش اداره استاندارد قرار دارند، اضافه کرد: شهروندان جهت اطمینان یافتن از صحت و تایید آرم استاندارد محصولاتشان می‌توانند شماره 10 رقمی ذیل نشان استاندارد را به شماره 10001517 ارسال کنند.
قنبریان در خاتمه تاکید کرد: فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن اهمیت استاندارد در اجتماع از آموزش در سطوح مهد کودک و ابتدایی در حال انجام است.

نظر شما