شناسهٔ خبر: 22067107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سلامت اجتماعی درگرو سلامت جسمانی مردم است

گروه اجتماعی: امام‌جمعه بجنورد گفت: ورزش کردن برای جوانان لازم است و باید فرهنگ ورزش کردن در جامعه نهادینه شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌ جمعه بجنورد، در دیدار مدیرکل ورزش و جوانان استان، اظهار کرد: جسم انسان مرکب و روح انسان راکب است و بر همین اساس روح انسان زمانی به تعالی می‌رسد که از جسمی سالم برخوردار باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: اگر جسم انسان سالم باشد روح با اطمینان کامل به حیات خود ادامه خواهد داد.
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی بابیان این‌که عقل سالم در بدن سالم است، افزود: خداوند در قرآن نیز به افرادی که کسل هستند هشدار داده است که در هنگام کسالت به اقامه نماز نپردازند و بر همین اساس می‌توان گفت برای برخورداری از تعالی روحی، باید از شادابی جسمی برخوردار بود.
وی در ادامه بیان کرد: عجین شدن ورزش‌ها با ارزش‌ها، مایه کرامت و سربلندی انسان‌هاست و این امر در طول تاریخ قابل‌مشاهده است و در این خصوص می‌توان از پهلوانانی همچون تختی و پوریای ولی نام برد.
رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: ورزشگاه‌ها باید معبد و محل ذکر نام خدا، پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) باشند.
وی خطاب به مسؤولان بیان کرد: همان‌گونه که برای ورزش کردن سرمایه‌گذاری می‌کنیم باید برای ارزش‌های دینی و اعتقادی ورزشکاران هم سرمایه‌گذاری کنیم.
آیت الله یعقوبی، افزود: برند سازی و بومی‌سازی ورزش‌های سنتی استان یک امر ضروری است و مسؤولان استان باید در زمینهٔ ارتقای جایگاه ورزش‌های بومی استان همت کنند.
وی بیان کرد: کشتی با چوخه که هرساله در شهرستان اسفراین برگزار می‌شود به یک برند اختصاصی تبدیل‌شده است و باید مسؤولان تلاش کنند تا دیگر ورزش‌های سنتی این منطقه به جایگاه اصلی خود دست یابند.

نظر شما