شناسهٔ خبر: 22067093 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

«شهرهای سبز»؛ دستورکار وزیران محیط زیست کشورهای اسلامی

گروه بین‌الملل: وزیران محیط زیست کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در هفتمین اجلاس خود در شهر «رباط» مراکش، گسترش شهرهای سبز سازگار با تغییرات آب‌وهوایی را بررسی می‌کنند.

صاحب‌خبر -
بررسی «گسترش شهرهای سبز» در نشست وزاری محیط زیست
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری عربی «اینا»؛ هفتمین اجلاس وزرای محیط زیست کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی، سوم و چهارم آبان‌ماه سال جاری در مقر سازمان  علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی (آیسسکو) واقع در شهر رباط مراکش برگزار خواهد شد. 

در این اجلاس، سند راهبردی ایجاد شهرهای سبز به منظور بهبود وضعیت آلودگی هوا با توجه به تغییرات آب و هوایی تصویب و به منظور استفاده در تهیه طرح‌های ملی مرتبط با این موضوع در اختیار کشورهای عضو قرار می‌گیرد. 

در این سند، بر قرار گرفتن برنامه‌ریزی‌های شهری پایدار در اولویت سیاست‌های توسعه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، اقدام برای وضع تدابیر قانونی لازم به منظور سازماندهی پروژه‌های ساختمانی سبز و بالابردن توان شهرهای موجود با هدف انطباق با تغییرات اقلیمی تأکید می‌شود. 

در همین رابطه، عبدالعزیز بن عثمان تویجری، مدیرکل آیسسکو تصریح کرد: کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در تعامل با طرح شهرهای سبز نگرش‌های مختلفی دارند، اما در ارتباط با فواید عملی این طرح مهم اتفاق‌نظر وجود دارد. 

وی افزود: سند راهبردی شامل خصوصیت‌های یک شهر سبز هوشمند، دستورالعمل‌های عمومی، معیارها و شاخصه‌های عملی برای توسعه شهرها بر اساس اقدامات پایدار و ارتقای شهرهای سنتی برای پذیرش ویژگی‌های شهر سبز است. 
  
این اجلاس با شعار «همکاری اسلامی مؤثر برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار» و با هماهنگی دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود./

نظر شما