شناسهٔ خبر: 22067053 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ناظرزاده کرمانی در گفت‌وگو با فارس:

«گالیله» نمونه پختگی و خلاقیت یک کارگردان است

نویسنده و پژوهشگر تئاتر و ادبیات گفت: نمایش «گالیله» به تعبیر من نمونه پختگی و خلاقیت کارگردانی است که پس از 50 سالگی به فرزانگی لازم در عرصه تئاتر دست یافته است.

صاحب‌خبر -

فرهاد ناظر زاده کرمانی نویسنده و پژوهشگر تئاتر و ادبیات پس از تماشای نمایش گالیله، به کارگردانی علی پویان در تماشاخانه ایرانشهر درباره این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس گفت: در یک سال اخیر علی پویان مرا با کارهایشان شگفت زده کرده است.

وی در ادامه افزود: چرا که خلاقیت و قدرت اجرایی‌اش ناگهان در سنی بیش از 50 سال ظاهر شده است، این خلاقیت ناگهانی همراه با پختگی و فرزانگی همراه است.

ناظرزاده کرمانی با اشاره به دو نمایشی که از پویان اخیرا دیده است، توضیح داد: هر دو کارهای ارزنده و اجراهای خوبی بوده است، کار گالیله را هم تماشا کردم، یعنی از بهترین نمونه‌های استمرار حمید سمندریان است.

وی همچنین توضیح داد: من احساس می‌کنم علی پویان این مسیر را براساس شرایط جهانی و ایران پیش می‌رود و از این منظر هم کار سنجیده‌تر و افتخارآمیز تر از سمندریان انجام می‌دهد.

ناظرزاده کرمانی در پایان یادآور شد: سمندریان برشت را رمانتیک کار می‌کردند اما علی پویان برشت را اپیک و معاصرسازی کار می‌کند و اینها کار او را برای من جالب می‌کند و بهرحال این بضاعت او برای تئاتر ما خیلی خوب است.

انتهای پیام/

نظر شما