شناسهٔ خبر: 22066981 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

حجت‌الاسلام کلانتری:

تاکید لفظی اتحادیه اروپا برای حمایت از برجام کافی نیست/ اروپا در کنار حمایت از برجام سخنان دولتمردان آمریکا را تکرار می‌کند

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اتحادیه اروپا باید صادقانه، همه جانبه و شفاف از برجام حمایت کنند نه اینکه کج‌دار و مریز از یک طرف مواضع آمریکا را تکرار و از طرفی هم روی برجام تاکید کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص برجام در دیدار با نخبگان گفت: برجام یک قرارداد چندجانبه‌ای بود که بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اروپایی، آمریکا، روسیه و چین بسته شد ولی امروز می‌بینیم که دولتمردان جدید آمریکا با غروری ابلهانه از ناکافی بودن این قرارداد و خروج از برجام صحبت می‌کنند.

عضو شورای مرکزی نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: می‌بینیم که اروپا به ظاهر اعلام می‌کند برجام قرارداد بسیار مهمی است و باید این قرارداد حفظ شود اما در حاشیه این موضوع برخی اوقات سخن از کنترل برنامه موشکی و دفاعی ایران به میان می‌آورند.

کلانتری ادامه داد: اگر اتحادیه اروپا بخواهد صادقانه در این رابطه حرف بزند تنها یک تاکید لفظی نمی‌تواند کافی باشد بلکه باید تایید همه جانبه باشد در حاشیه آن هم نباید برخی از سخنان دولتمردان آمریکایی مانند محدود کردن برنامه دفاعی جمهوری اسلامی ایران را تکرار کنند.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا باید صادقانه، همه جانبه و شفاف از برجام حمایت کنند و اگر معتقدند برجام یک قرارداد بین‌المللی خوب است باید صادق باشند نه اینکه کج‌دار و مریض از یک طرف مواضع آمریکا را تکرار و از طرفی هم روی برجام تاکید کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد یادآور شد: اگر برجام قرار باشد به عنوان یک قرارداد بین‌المللی و یک سند شورای امنیت سازمان ملل حفظ شود همه باید پایبند جدی و همه جانبه به این قرارداد باشند، اگر کسی بخواهد از آن خارج شود قطعاً اینگونه نیست که دست جمهوری اسلامی ایران بسته باشد و راهی نداشته باشد و تحت هر شرایطی در برجام حضور داشته باشد.

وی گفت: اگر طرف مقابل به هر دلیلی بخواهد از این قرارداد تخطی کند دست جمهوری اسلامی ایران هم برای خروج از برجام باز است، این قرارداد در صورتی خوب است که همه باشند و اگر بخواهند بخشی از طرف‌های قرارداد آن را کنار بگذارند جمهوری اسلامی هم رفتار متقابل انجام خواهد داد پس همه باید به تعهداتی که دارند عمل کنند.

نظر شما