شناسهٔ خبر: 22066935 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کره شمالی، مون جائه این را به همکاری با آمریکا برای ضربه زدن به پیونگ‌یانگ متهم کرد

روزنامه دولتی کره شمالی در مقاله‌ای رئیس‌جمهور کره جنوبی را به انجام اقدامات تحریک‌آمیز علیه پیونگ‌یانگ با همکاری آمریکا متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاپ؛ روزنامه «رودونگ سینمون»، به عنوان یکی از اصلی ترین رسانه های دولتی کره ‌شمالی، در گزارش امروز خود «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی را به همکاری مستمر با آمریکا برای انجام اقدامات تحریک آمیز علیه پیونگ یانگ متهم کرد. این روزنامه دولتی معتقد است برخلاف آنکه «مون» در ظاهر با هرگونه تنش نظامی در شبه جزیره کره مخالفت می کند؛ به شکل مستمر با آمریکا در جهت ضربه زدن به پیونگ یانگ همکاری می‌ کند.

این گزارش پس از آن در روزنامه «رودونگ سینمون» منتشر شد که «مون» اعلام کرد سئول باید با واشنگتن در اعمال فشار بیشتر بر کره شمالی همکاری کند. وی همچنین دستور مشارکت کره جنوبی در رزمایش شبانه آمریکا که اوایل ماه جاری نزدیک شبه جزیره کره برگزار شد را صادر کرد.

مون جائه این ۱۱ اکتبر با گروهی از قانونگذاران کره جنوبی دیدار کرده و به آنها گفت: هرچند ممکن است تنش‌ ها بیشتر شود، ما باید از اقدامات آمریکا در چاچوب فشار وارد کردن بر کره شمالی حمایت کنیم.

قانونگذاران حزب حاکم و اپوزیسیون کره جنوبی چندی پیش به آمریکا سفر کردند تا درباره تنش در شبه جزیره کره با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کنند.

انجام ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی موجب افزایش کم‌سابقه تنش ها در شبه جزیره کره شد که انتقادات گسترده بین المللی را نیز به همراه داشت. شورای امنیت سازمان ملل علاوه بر صدور قطعنامه ای جدید علیه کره شمالی، این کشور را تحت شدیدترین تحریم های اقتصادی قرار داد.

انتهای پیام/

انتقاد تند روزنامه رسمی کره شمالی از رئیس جمهور کره جنوبی

نظر شما