شناسهٔ خبر: 22066662 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جبهه جهانی مستضعفین | لینک خبر

برافراشتن پرچم فلسطین در بزرگترین فستیوال دانشجویان جهان

به گزارش روابط عمومی مرکز بین المللی عدالت برای صلح، همزمان با برگزاری تظاهرات بزرگ ضدصهیونیستی در فستیوال جوانان و دانشجویان جهان در سوچی روسیه با حضور دانشجویانی از ملیت های مختلف، پرچم بزرگ فلسطین به اهتزاز درآمد.

صاحب‌خبر -
جبهه جهانی مستضعفین - سخنگوی مرکز بین المللی عدالت برای صلح با اعلام این خبر گفت: متاسفانه مقامات روسی برگزار کننده فستیوال به بهانه عدم شناسایی کشور فلسطین از سوی سازمان ملل، از قرار دادن پرچم فلسطین در میان کشورهای شرکت کننده خودداری کرده بودند و این اتفاق از همان روز اول مورد اعتراض گسترده ی دانشجویان ضدامپریالیستی شرکت کننده قرار گرفت.

وی گفت: این اتفاق در حالی بود که پرچم منحوس رژیم صهیونیستی برای اولین بار در تاریخ این فستیوال برافراشته شده بود و در روزهای گذشته چندین دانشجوی فلسطینی به دلیل تلاش برای پایین کشیدن پرچم این رژیم اشغالگر دستگیر شده بودند.
اصغری گفت: به ابتکار جوانان ایرانی شرکت کننده نیز از همان روز اول فستیوال، تجمعات اعتراضی با حضور دانشجویان کشورهای مختلف در حمایت از فلسطین برگزار شد. همچنین دانشجویان ایرانی خواستار اخراج اسرائیل از فستیوال در قالب یک کمپین شدند.

او ادامه داد: بخش قابل توجهی از شرکت کنندگان از حامیان آرمان فلسطین و مخالف اشغال گری و جنایات رژیم صهیونیستی هستند و از این رو حرکات خودجوش دیگری نیز در حمایت از فلسطین در حاشیه و متن بزرگترین گردهمایی دانشجویان جهان صورت پذیرفت

وی افزود: سرانجام این اعتراضات منجر به تظاهراتی بزرگ با حضور دانشجویانی از ایران، فلسطین، لبنان، کوبا، ونزوئلا، آمریکا، سوریه، اردن، عراق، اسپانیا، روسیه شد که با سر دادن شعارهای ضد اشغالگری همراه شد.

این فعال بین الملل گفت: در نهایت با همت جوانان شرکت کننده، پرچم بزرگ فلسطین در سردر ورودی فستیوال علیرغم مخالفت و کارشکنی عده ای اندک از صهیونیست ها به اهتزاز درآمد و همزمان با این اتفاق، نشست های مختلف علمی به منظور تبیین مساله فلسطین برگزار شد.
سخنگوی مرکز عدالت برای صلح افزود: اقدامات آتش به اختیار جوانان مبارز شرکت کننده منجر شد تا وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه ای رسمی از این رفتار اشتباه عذرخواهی کند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری ۱۹مین دوره فستیوال جوانان و دانشجویان جهان در روسیه گفت: این فستیوال از گذشته محلی برای تجمع دانشجویان ضدامپریالیست جهان بوده و در این دوره نیز جوانانی از مرکز بین المللی عدالت برای صلح به عنوان نمایندگان ایران در این فستیوال شرکت کرده اند.


-iuvmpress

نظر شما