شناسهٔ خبر: 22066386 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

کارنامه سرخابی‌ها قبل از داربی؛ پرسپولیس با ۲۰ گل زده بیشتر

پرسپولیس و استقلال با شرایطی متفاوت به استقبال داربی می روند.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز ، تاریخچه بازیهای استقلال و پرسپولیس نشان می دهد که هیچ گاه وضعیت دو تیم در جدول تعیین کننده نتیجه نیست. با این حال بد نیست مروری به کارنامه دو تیم در این فصل فوتبالی‌شان داشته باشم؛

پرسپولیس

پرسپولیس تا اینجای کار فصل پرکارتر و البته موفق تری نسبت به همشهری‌اش داشته است. برای قرمزها فصل کمی زودتر شروع شد و آنها ۳۰ تیر در دیدار سوپرجام ایران به میدان رفتند.

بازی در سوپرجام و حضور در لیگ قهرمانان آسیا باعث شده تا پرسولیس با احتساب بازی با نفت تهران در جام حذفی در ۹۲ روز ۱۴ بار به میدان بروند؛ سه بازی بیشتر از استقلال.

با توجه به تعطیلاتی که در این فاصله برای بازیهای ملی هم وجود داشته پرسپولیسی‌ها برنامه‌ای فشرده داشتند. بیلان کاری پرسپولیس در این فصل به این صورت است؛

لیگ: ۸ بازی، ۵برد، ۲ مساوی، یک باخت، ۱۶ گل زده، ۶ گل خورده

سوپرجام: یک بازی، یک برد، ۳ گل زده، بدون گل خورده

جام حذفی: یک بازی، یک برد، ۲گل زده، بدون گل خورده

لیگ قهرمانان آسیا: ۴ بازی، یک برد، دو مساوی، یک باخت، ۷ گل زده، ۹ گل خورده

مجموع: ۱۴ بازی، ۸ برد، ۴ مساوی، ۲ باخت، ۲۸ زده، ۱۵ خورده

پرسپولیس آمار خوبی در ۱۴ دیدارش داشته اگر بازیهای سخت آسیایی هم از این بیلان حذف کنیم آمار این تیم بهتر هم خواهد شد. پرسپولیس هر بازی دو گل زده و یک گل هم خورده است.

باخت به الهلال کارنامه این تیم را کمی خراب کرده، این در حالی است که پرسپولیس در دیدارهای داخلی‌اش هر بازی ۲،۲ گل زده و ۰،۶ گل دریافت کرده که آماری فوق العاده است. این تیم در ایران تنها یک باخت به پیکان داشته است.

پرسپولیس به طور میانگین در ۱۴ بازی خود دو امتیاز کسب کرده، در ایران میانگین امتیازی این تیم ۲،۲ امتیاز برای هر بازی است.

استقلال

استقلال شروع بسیار ضعیفی در لیگ داشت و با چهار باخت در ۹ دیدار یکی از ضعیف‌ترین شروع‌های تاریخش را ثبت کرد. شروع ضعیفی که باعث کنار رفتن علیرضا منصوریان و آمدن وینفرد شفر شد. بیلان کاری استقلال در این فصل به این صورت است؛

لیگ: ۹ بازی، ۲برد، ۳ مساوی، ۴ باخت، ۴ گل زده، ۸ گل خورده

جام حذفی: ۲ بازی، ۲ برد، ۴ گل زده، ۲ گل خورده

مجموع: ۱۱ بازی، ۴ برد، ۳ مساوی، ۴ باخت، ۸ زده، ۱۰ خورده

دو برد استقلال در جام حذفی باعث شده تا این تیم صاحب کارنامه بهتری شود. استقلال در لیگ خط حمله فاجعه باری داشته است. این تیم دارای ضعیف ترین خط حمله لیگ است و در هر بازی نیم گل هم نزده است. اگر آمار جام حذفی اضافه شود بازهم میانگین گل زده استقلال در هر بازی به یک گل زده نمی رسد. این تیم تقریبا در هر بازی یک گل دریافت کرده است. از نظر گل خوردن اما دو تیم تفاوت زیادی باهم ندارند.

استقلال در لیگ هر بازی یک امتیاز به دست آورده که اصلا دستاورد خوبی نیست. در مجموع هم به میانگین ۱،۴ امتیاز برای هر بازی رسیده که این میانگین هم جالب به نظر نمی رسد.

استقلال تا اینجای کار در ۸۴ روز ۱۱ بار به میدان رفته است. فشار بازیهای استقلال کمی سبک‌تر بوده و همین موضوع می تواند یک امتیاز برای این تیم محسوب شود.

وضعیت گلزنان

در زمینه گلزنان هم برتری با پرسپولیس است. استقلال در لیگ و حذفی هشت گل، توسط هشت بازیکن متفاوت زده است هیچ بازیکن این تیم هنوز دو گل نزده‌اند.

پرسپولیس اما چند گلزن موفق تا اینجای فصل داشته است. مهدی طارمی که بهترین گلزن این تیم در لیگ بود در کل ۵ گل در رقابتهای مختلف زد و محروم شد. بهترین گلزن پرسپولیس در این فصل اما علی علیپور است که ۷ گل در رقابتهای مختلف زده است. گادوین منشا هم ۶ گل در این فصل به ثمر رسانده است. زوج خط حمله پرسپولیس در بازی پنجشنبه ۱۳ گله‌اند اما استقلال در این زمینه فعلا فصل خوبی نداشته است و مهاجمانش هنوز راه دروازه را پیدا نکرده‌اند. پرسپولیس هم مثل استقلال هشت گلزن در این فصل داشته است. شجاع خلیل زاده و فرشاد احمدزاده هم بیش از دو گل به نام خود ثبت کردند.

به هر ترتیب آمار در مجموع به سود پرسپولیس است اما فراموش نشود که نتیجه داربی چندان به آمار وابسته نیست.

استقلال در شرایطی داربی ۸۴ را برد که در جدول پرسپولیس شرایط به مراتب بهتری داشت و دارای بهترین خط دفاع لیگ بود.

پنجشنبه تقابل بهترین خط دفاع لیگ با ضعیف ترین خط حمله است. استقلالی‌‌ها در داربی قبل موفق شدند به این بهترین خط دفاع سه گل بزنند تا مشخص شود نتیجه داربی در زمین مشخص خواهد شد نه بر اساس اعداد و ارقام.

نظر شما