شناسهٔ خبر: 22066299 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان برگزار شد

استاندارخوزستان با تاکید براینکه فعالیت شورای فرهنگ عمومی از آسیب اجتماعی می کاهد، گفت: شورای فرهنگ عمومی قطعا

صاحب‌خبر -

استاندارخوزستان با تاکید براینکه فعالیت شورای فرهنگ عمومی از آسیب اجتماعی می کاهد، گفت: شورای فرهنگ عمومی قطعا شورای مثمر الثمری است و با فعالیت خود می تواند تاثیر مثبتی بر جامعه بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه "شورای فرهنگ عمومی" که امروز یکشنبه 30 مهرماه با حضور سیدمحمدرضا موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی در خوزستان چندین سال تعطیل بوده است،خوشبختانه مجددا  فعال شده اما هنوز به سطح مطلوب فعالیت نرسیده است.

وی افزود: لازم است باهمکاری دستگاههای مربوط به این شورا مسایل و مشکلات را به صورت ماهیتی و محتوایی بررسی و برنامه های کاربردی برا آن تدوین نمایند.

شریعتی تصریح کرد: وظیفه ما در شورای فرهنگ عمومی این است که تغییرات و تحولات را رصد کنیم و با نظارت معایب را کنترل و مزایای تغییرات جدید را در جامعه همه گیر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در شورای فرهنگ عمومی راهکارهای آینده پژوهی ارائه شود خاطرنشان کرد:مقوله های جدیدی همانند تکنولوژی و فضای مجازی باورهای فرهنگی همه نقاط جهان را دست خوش تغییر کرده است؛ این مساله اجتناب ناپذیر است و مقابله با تغییرات جدید راهکار رفع آسیب ها نیست، می توانیم در عین رصد کردن تغییرات جدید نوع تعاملات و رفتارها را تحت نظر قرار بدهیم.

استاندارخوزستان بیان کرد: قدرت فرهنگ به عنوان نقطه اتصال اقتصاد،سیاست و اجتماع،نقش اساسی را در رصد تغییرات و کنترل آسیب های اجتماعی ایفا می کند.

شریعتی عنوان کرد: با رصد تغییرات و مدیریت معایب آن می توانیم باورهای صحیح را در جامعه تقویت نماییم تا ملکه ذهن جامعه شود.

وی یادآورشد: خوشبختانه خوزستان طبق آمارها وضعیت خوبی دارد و با وجود باورهای خوبی مثل فرهنگ عاشورا و اربعین سپر و سد محکمی دربرابر مشکلات اجتماعی شده که قدرت دفاعی مردم را دربرابر آسیب ها بالا برده است.

 

انتهای پیام

نظر شما