شناسهٔ خبر: 22066174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار لرستان:

نیروی انتظامی مظهر قدرت نظام است/ مردم در همه امور محور باشند

خرم آباد - استاندار لرستان تاکید کرد: نیروی انتظامی مظهر قدرت نظام و مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی صبح یکشنبه در دیدار با کارکنان نیروی انتظامی در سخنانی با اشاره به تعریف اقتدار اظهار داشت: اقتدار در واقع اعمال حاکمیت بر دل ها است و در این صورت مردم جایی که ماموران نیروی انتظامی حضور ندارند، حضور آنها را احساس کنند.

وی با بیان اینکه این امر به این معنی بوده که نیروی انتظامی باید یک نوع مشروعیت درونی پیدا کرده و بر دل ها حاکمیت پیدا کند گفت: برای اینکه نیروی انتظامی مقتدرتر باشد باید با مردم و جامعه نزدیکی داشته باشد و مردم در کنار نیروی انتظامی احساس امنیت کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه مردم باید مجموعه نیروی انتظامی را پناهگاه و نقطه آرامش خود بدانند افزود: این امر موجب می شود که احساس امنیت در مردم وجود داشته باشد چرا که آنها می دانند یک چشم تیزبین و نیروی با واکنش سریع و ایثارگر حضور دارد و اجازه نخواهد داد امنیت آنها دچار مشکل شود.

خادمی با تاکید بر اینکه ارتباط و همراهی با مردم و نفوذ در قلب مردم یکی از مهم ترین کارهایی است که باید همواره از سوی نیروی انتظامی مدنظر باشد ادامه داد: اگر از مردم جدا شویم و مردم احساس خوب خود را نسبت به نیروی انتظامی از دست بدهند به طور طبیعی احتمال اینکه بتوانیم اقتدار را به دست آوریم خیلی کم خواهد شد.

وی با بیان اینکه با امکانات و ابزاری که ما داریم نمی توانیم امنیت را به صورت ۱۰۰ درصد تامین کنیم افزود: حیطه پوششی ما به هیچ وجه ۱۰۰ درصد نیست، اما اگر احساس امنیت را در مردم به وجود آوریم حیطه پوششی ما نیز به لحاظ ایجاد امنیت ۱۰۰ درصدی خواهد شد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در این شرایط احساس امنیت به وجود خواهد آمد گفت: حوزه ماموریتی نیروی انتظامی گسترده است و هیچ سازمانی به اندازی نیروی انتظامی برایش مسئولیت تعریف نشده است.

خادمی وظیفه ایجاد نظم و امنیت را یکی از وظایف نیروی انتظامی برشمرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری از مواد مخدر، ارائه خدمات گذرنامه و ... از دیگر وظایف نیروی انتظامی بوده که این کارها سخت، چند تخصصی و چند رشته ای است.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام و مردم است گفت: امیدواریم با محور قرار دادن مردم بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه علیرغم امکانات کم، نداشتن ساختار لازم و متناسب با شرایط و وضعیت استان اقدامات قابل توجهی از سوی نیروی انتظامی صورت گرفته است گفت: در این راستا امیدواریم ساختار نیروی انتظامی ارتقا یابد.

خادمی با بیان اینکه با همه مشکلات، کمبود امکانات و ... نیروی انتظامی، لرستان را به یکی از استان های امن کشور تبدیل کرده است گفت: امیدواریم نیروی انتظامی با افزایش توان خدمات بیشتری به مردم ارائه بدهد.

وی با تاکید بر ضرورت دوری و پرهیز از ورود به مباحث سیاسی از سوی نیروی انتظامی گفت: این امر برای نیروی انتظامی آفت است و باید از آن دوری کرد.

نظر شما