شناسهٔ خبر: 22066172 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پاسخ معاون صدا به شرایط بازگشت هنرمندان پیشکسوت به رادیو

شاه‌آبادی در حاشیه نشست خبری رزمواره مدافعان حرم به تلاش رادیو در جهت نیازسنجی مخاطبان و تعامل بیش از گذشته با آنها اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

نیازسنجی مخاطبان و تعامل با آنها جدی‌تر از گذشته پیگیری می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست مطبوعاتی نخستین رزمواره مدافعان حرم با حضور حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی، دکتر جعفری رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مهندس بهنام احمدپور مدیر شبکه رادیویی ایران، علی فروغی رئیس بسیج صدا و سیما، فرزاد طالبی مدیر کل امور موسیقی و نماینده معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن فرجادی نماینده معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سعید مقیسه مدیرکل بازار محتوا و نماینده معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی، در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران درباره اتفاقات جدید معاونت صدا و بازگشت هنرمندان پیشکسوت به رادیو گفت:  رادیو خانه کسانی است که این نهاد 70 ساله بلکه بیشتر را پایه گذاشتند و آجر به آجر برای قوام این رسانه تلاش کردند. اگر کسی به هر دلیلی کنار ما نیست ما دست یاری به سوی او دراز می‌کنیم و با آغوش باز همه علاقمندان و تولیدکنندگان و همه کسانی که مخاطب خاص دارند وجود آنها را در رادیو قدر می‌دانیم و تلاش می‌کنیم موانع لازم را برداریم.

 وی ادامه داد:  قطعا آرمان، اهداف و ماموریت رسانه ملی شفاف و روشن است. چارچوب‌های نظام ما مشخص است. تلاش همه ما این است که مخاطب حداکثری و یک حرکت تعاملی جدی و ارزشمند را در دوره جدید رقم بزنیم.

معاونت صدا در خصوص تغییرات در رادیو عنوان کرد: طبیعی است یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های رسانه، چابکی، چالاکی و سرعت عمل نسبت به رفتارها، اقدامات و بستر فضای فرهنگی و سیاسی جامعه است. رادیو قطعا در بازه زمانی جدید و دوره جدید فعالیت خودش، کنشگری فعالی با رخدادهای جامعه خواهد داشت.

شاه‌آبادی اظهار کرد: رفتار رسانه باید توام با سرعت عمل دقیق، ظریف، عمیق و تاثیرگذار باشد. قطعا ما بیش از هر چیزی نیازمند فکر کردن، مطالعه، وجود اتاق فکر، مخاطب سنجی و مخاطب پژوهی هستیم. مهم‌ترین اقدامی که باید در این حوزه صورت بگیرد از حیث اهمیت شناخت مخاطب و نیازهای آنان است. مخاطب پژوهی یک اقدام ضروری و مهم است که انشاالله بسترهای لازم را برای آن فراهم می‌کنیم و تا جایی که ممکن باشد در راستای تحقق آن گام برمی‌داریم.

وی عنوان کرد: بودجه رادیو نیازمند یک مطالعه و بازنگری مجدد است که در حال انجام است. اگر رئیس سازمان و متولیان این حوزه برنامه‌سازی دست به  دست هم دهند امسال این مسئله را به پایان می‌رسانیم تا بتوانیم با استفاده از فضای جدید، بودجه سال آینده را رقم بزنیم.

شایان ذکر است؛ پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه انقلابی‌گری و مقاومت مردمی، معرفی فعالیت‌های هنری هنرمندان این مرز و بوم در مقوله دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت، تقویت حرکت‌های هنری- رسانه‌ای در حوزه مدافعان حرم، معرفی مدافعان حرم و خانواده‌هایشان به عنوان محصول انقلاب اسلامی و تقویت روحیه انقلابی- جهادی از اهداف این رزمواره است.

گفتنی‌ است؛ نخستین رزمواره مدافعان حرم، آثار فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را در مقوله دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت دریافت و از آثار برگزیده تقدیر می‌کند.

 

انتهای پیام/

نشست خبری نخستین رزمواره مدافعان حرم برگزار شد

نظر شما