شناسهٔ خبر: 22066140 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

انتقادات تند بازیگر فرانسوی از وضعیت فرهنگ در اروپا/ مهاجران تنها شانس ما هستند

فرهنگ > سینما - ژرار دوپاردیو بازیگر سرشناس سینمای فرانسه مهاجران را تنها شانس اروپا دانست که به باور او دیگر هیچ درکی از فرهنگ ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ژرار دوپاردیو که هفته آینده کتابی با عنوان «هیولا» (Monster) روانه بازار کتاب خواهد کرد در گفت‌وگویی تازه برای تبلیغ کتابش درباره موضوع بحران مهاجران در اروپا نیز اظهارنظر کرده است.

او در این باره گفت: «مردم دیگر نه فرهنگ دارند نه هویت فرهنگی. افرادی که فرهنگ دارند پایین کشیده می‌شوند.»  

دوپاردیو که همواره جنجال‌ساز بوده و حتی گفته است فقط فیلم‌هایی را تماشا می‌کند که منتقدان نظر منفی نسبت به آن‌ها دارند، در ادامه تنها امید نجات فرهنگ در اروپا را مهاجران می‌داند.

بازیگر 68 ساله فرانسوی که سال 2013 شهروند روسیه شد، در این باره گفت: «مهاجران تنها شانس باقیمانده برای ما هستند. وقتی که در آینده همین مهاجران با جامعه آمیخته شوند. اکثریت‌های امروز هم روزگاری اقلیت بودند.»

بازیگر «گرین کارد» درباره زادگاهش فرانسه نیز دیدگاه تندی دارد و خبرهای منتشر شده درباره دلیل پذیرفتن شهروندی روسیه را رد می‌کند. او گفت: «بر خلاف آنچه خبرنگاران می‌گویند من به دلیل مالیات اینجا را ترک نکردم. آنچه برای من قابل تحمل نبود شرایط فرانسه بود. این کشور حوصله‌ام را سر می‌برد اینکه می‌بینم همه فرانسوی‌های به شدت اندوهگین هستند.»

ستاره سینمای فرانسه در ادامه افزود: «فرانسه کشور زیبایی است، اما مردم آن سردرگم و حیران هستند. زمانی که در فرانسه باشم ترجیح می‌دهم در خانه بمانم و کتاب بخوانم. دوست ندارم از خانه بیرون بروم و فاجعه را تماشا کنم.»

منبع: خبرگزاری فرانسه/ 21 اکتبر

58241

نظر شما