شناسهٔ خبر: 22066108 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کره شمالی در «چشم به هم زدنی»ناوهای آمریکایی را منهدم می کند

مجموعه ای از ناوهای هواپیمابر به رهبری ناو هواپیمابر«رونالد ریگان» در دریای ژاپن هستند که کره شمالی می تواند از فناوری موشکی مختص به خودش استفاده کند و در چشم به هم زدنی آنها را منهدم کند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری اسپوتنیک عربی در گزارشی نوشت: یک مسئول در وزارت خارجه کره شمالی شب گذشته 21 اکتبر گفت که کشورش فناوری موشکی در اختیار دارد که می تواند هر گونه ناو هواپیمابر آمریکایی را در نزدیکی سواحل کره شمالی در «چشم به هم زدنی» منهدم کند.

«چوی سون هوی» مدیر دفتر آمریکای شمالی وزارت خارجه کره شمالی در گفت و گو با اسپوتنیک گفت که این فناوری در ایجاد حالت توازن با ایالات متحده آمریکا موفق شده است.

سون هوی گفت:« هدف نهایی ما ایجاد توازن است به گونه ای که پس از آن ایالات متحده آمریکا جرأت نکند که درباره هر گونه اقدام نظامی علیه کشورمان سخنی بگوید».

وی در ادامه گفت: «اوضاع کنونی این درک و فهم ما را تقویت می کند که ما به شدت نیاز به سلاح هسته ای داریم تا با هر گونه حمله احتمالی مقابله کنیم به ویژه آن که پیونگ یانگ در سایه تهدید پیوسته هسته ای ایالات متحده آمریکاست».

«ایفگنی کیم» یکی از پژوهشگران برجسته در مرکز پژوهش های کره وابسته به آکادمی علوم روسیه در گفت و گو با اسپوتنیک گفت که پیونگ یانگ در ارزیابی هایش در «توازن نظامی» خود اغراق می کند به ویژه آن که آمریکا قدرت بزرگی است و می تواند در صورت وقوع جنگ آسیب های گسترده ای به کره شمالی وارد کند.

وی افزود که کره شمالی نمی تواند در زمینه فناوری موشک های هسته ای نه اکنون و نه طی دهه آینده برابری را برقرار کند.علاوه بر آن که آنها به اندازه آمریکا و مانند این کشور کلاهک های هسته ای در اختیار ندارند.

با وجود این تأکید کرد: لیکن در واقع آنها قدرتی در اختیار دارند که می توانند به قدرت نظامی آمریکا آسیب بزنند.

وی در ادامه گفت: به طور مثال مجموعه ای از ناوهای هواپیمابر به رهبری ناو هواپیمابر«رونالد ریگان» در دریای ژاپن هستند که کره شمالی می تواند از فناوری موشکی مختص به خودش استفاده کند و در چشم به هم زدنی آنها را منهدم کند.

وی همچنین گفت که بدین ترتیب می توان گفت که پیونگ یانگ می تواند ضربات دردناکی به ایالات متحده آمریکا وارد کند.

 

نظر شما