شناسهٔ خبر: 22066094 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدارس پویا و بانشاط درگرو مشارکت اولیا در امر تعلیم و تربیت است

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر آموزش و پروش شهرستان گنبدکاووس حضور موثر خانواده ها و اولیای دانش آموزان در کنار مدیران مدارس و معلمان را از ضرورت های موفقیت در امر تعلیم و تربیت توصیف کرد و گفت: خانه، مدرسه و دانش آموز از ارکان مدارس با نشاط و پویا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا فرج الله رزاقی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان و بهداشت روان ( 24 لغایت 30 مهر) افزود: واگذار کردن تمامی مسئولیت های آموزشی دانش آموزان به آموزش و پرورش کار درستی نیست و خانواده ها نیز باید در امر تعلیم و تربیت فرزندان خود مشارکت جدی داشته باشند.
وی با تاکید بر لزوم ارتباط مستمر اولیای دانش آموزان با مدارس و پیگیری نیازهای آموزشی و مشکلات احتمالی فرزندانشان، خاطرنشان کرد: اگر دغدغه رشد مسائل مذهبی فرزندان، اصلاح رفتار و اجتماعی شدن آنان و توانمندی در دروس دانش آموزان را داشته باشیم لازم است که در کنار مدیر مدرسه و معلمان قرار گرفته و در امر تعلیم و تربیت فرزندان خود مشارکت داشته باشیم.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس حضور اولیای دانش آموزان در مدارس را همانند بارانی توصیف کرد که موجب باروری فضای تعلیم و تربیت شده و به رشد و بالندگی آینده سازان مملکت کمک می کند.
رزاقی به خطرات استفاده نادرست از فضای مجازی نیز اشاره کرد و از والدین خواست ضمن آموزش استفاده درست از فضای مجازی به نوجوانان و جوانان، آنان را از خطرات استفاده نامناسب از این فضا که در حال حاضر در دسترس همگان است، آشنا سازند.
به گزارش ایرنا، در این نشست یک استاد دانشگاه و کارشناس تعلیم و تربیت نیز در سخنانی به تشریح اهمیت مشارکت مردم با آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دانش آموزان پرداخت و گفت: اگر صادقانه مسائل و مشکلات با مردم در میان گذاشته شود، آنان به کمک آموزش و پرورش می آیند.
دکتر علیرضا قربانی با تشریح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: این سند با انجام هزاران ساعت مطالعه تدوین شده و رسیدن به اهداف متعالی ذکر شده در آن، در گرو اجرای درست آن است که با مشارکت معلمان و مدیران مدارس محقق می شود.
وی ضرورت اصلاح قوانین موجود در حوزه مشارکت مردم در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان را نیز یادآور شد و گفت: در قوانین موجود، زمینه مشارکت اولیا با نظام آموزش و پرورش خیلی فراهم نیست.
در پایان این آیین که با برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله اجرای سرود توسط دانش آموزران همراه بود، از 10 انجمن اولیا و مربیان برتر کشوری و 15 انجمن برتر استانی تجلیل به عمل آمد.
1860
انتشار دهنده: تاج محمد شیری

نظر شما