شناسهٔ خبر: 22066047 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جبهه جهانی مستضعفین | لینک خبر

پیدا و پنهان حمایت غرب از داعش:

حامیان دیروز، مدعیان امروز

در چارچوب عملیات آزادی سازی شهر المیادین، ارتش سوریه مقدمات بازگشت مردم را فراهم می کند اما نکته قابل تاملی رخ داده و آن کشف انبار بزرگ تسلیحات نظامی داعش از مخفیگاه های این گروه تروریستی با آرم و نشانه های ساخت آمریکا و اسرائیل می باشد. کشف این انبارها بار دیگر گمانه‌های مربوط به حمایت غرب و رژیم صهیونیستی از تروریست‌های موجود در سوریه و در راس آنها داعش را تقویت کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش جبهه جهانی مستضعفین به نقل از الوقت، در طی سال‌های پس از ظهور داعش گزارشات و مستندات فراوانی از وجود ارتباطات میان این گروه تروریستی با آمریکا و اسرائیل ارائه شده است و هر روز مستندات جدیدی رسانه ای می گردد. در ذیل به بخشی از این مستندات، پرداخته می شود.



مستندات و افشاگری روس ها

نیروهای روسیه که در عرصه جنگ با تروریسم به دعوت رسمی دولت دمشق در سوریه حضور دارند بارها از ارتباط میان نیروهای آمریکایی و تروریست های داعش گزارش کرده اند.



به گزارش مشرق در مورخ ۰۲/۰۷/۱۳۹۶ تصاویر ماهواره روسی از استقرار نیروهای مشترک ارتش آمریکا و شبه نظامیان کرد چند ملیتی وابسته به آن‌ها بر مقرهای داعش در شمال شهر دیرالزور سوریه که بر اساس این تصاویر نیروهای مذکور بدون کوچکترین درگیری وارد مقرهای داعش شده و بر آن‌ها سیطره یافته اند. پیشتر منابع نظامی سوری از همکاری داعش و امریکا برای سیطره آنها بر تاسیسات نفت و گاز شمال استان دیرالزور سوریه خبر داده بودند.



همچنین رادیو روسیه نیز در گزارشی مورخ ۱۹/۰۶/۱۳۹۳ در خصوص امور جاری در خاورمیانه آورده بود: "ابوبکر البغدادی" سرکرده دولت اسلامی در عراق و شام ملقب به" داعش" توسط نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۰۴ دستگیر شد و در زندان اردوگاه "بوکا" تحت بازداشت قرار گرفت، اما در سال ۲۰۰۹ در دولت "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا آزاد شد.



خبرگزاری «نووستی» نیز در مورخ ۰۳/۰۷/۱۳۹۶ در تحلیلی نوشته است: نیروهای نظامی ویژه آمریکایی در کنار تروریستهای داعش کاملا احساس امنیت کرده و بدون محافظت خاصی در مناطق تحت کنترل آنها مستقر هستند. وزارت دفاع روسیه تصاویری هوایی از مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش در شمال شهر "دیرالزور" در سوریه منتشر کرده است که در آنها تجهیزات و فناوریهای متعلق به نیروهای ویژه آمریکایی در این مناطق مستقر هستند.



همچنین شبکه روسی راشا تودی روز یکشنبه مورخ ۲۳/۰۷/۱۳۹۶ در گزارشی از شهر میادین که دیروز به طور کامل از اشغال داعش آزاد شد، اعلام کرد: چند انبار بزرگ تسلیحات و تجهیزات جنگی داعش با نشان آمریکایی و اسرائیلی در یکی از نواحی میادین شناسایی شد.



اعتراف مقامات آمریکایی

در کنار مستندات روس‌ها، می‌توان اسناد مختلفی را از اظهارات مقامات آمریکایی و همچنین افشاگری‌هایی که از دست یافتن رسانه ها به اسناد محرمانه در خصوص ارتباط داعش و آمریکا منتشر شده است یافت.



به گزارش سومریه نیوز مورخ ۱۸/۰۴/۱۳۹۳ ادوارد اسنودن، کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا فاش کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا با همکاری آژانس امنیت انگلیس و مرکز اطلاعات و ماموریت‌های ویژه موساد زمینه را برای پیدایش داعش فراهم کردند. بر اساس اسنادی که اسنودن فاش کرده است، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل برای به وجود آمدن یک گروه تروریستی که بتواند همه تندرو‌ها را از سراسر جهان در یک مکان جمع کند، همکاری کردند.این اسناد نشان می دهد که عملیات گردآوری تندروهای جهان در یک مکان «لانه زنبور» نام دارد.



همچنین در کتاب خاطرات وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، هیلاری کلینتون می توان سند حمایت آمریکا از داعش را یافت. او در کتاب خاطراتش اذعان دارد که «ما داعش را برای تقسیم خاورمیانه ایجاد کردیم.» همچنین در جای دیگر از کتاب می گوید: «قرار بود ما در روز پنجم ژوئیه سال ۲۰۱۳ (چهاردهم تیر ماه ۱۳۹۲) در نشستی با دوستان اروپایی خود «دولت اسلامی» را به رسمیت بشناسیم. من به ۱۱۲ کشور سفر کردم تا نقش آمریکا و توافق با بعضی از دوستان را درباره به رسمیت شناختن دولت اسلامی بلافاصله پس از تشکیل آن توضیح دهم اما به‌یک باره همه چیز در برابر چشمان ما فرو ریخت».



خبرگزاری تسنیم در مورخ ۰۵/۰۷/۱۳۹۵ به نقل از دانیل مک‌آدامز، رئیس مؤسسه صلح ران پال آمریکا، اعلام کرد «ایالات متحده به‌دلایل تاکتیکی و نه ایدئولوژیک به رشد داعش کمک کرده است ... ایالات متحده برای بی‌ثبات کردن سوریه داعش را تقویت کرده است، زیرا ایالات متحده آمریکا خواهان برکناری اسد بود.»



وب گاه خبری تحلیلی Pars Today نیز در مورخ ۱۸/۱۰/۱۳۹۵ از قول جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا اذعان کرد که هدف اصلی کشورش در سوریه، تغییر دولت بشار اسد است و واشنگتن برای رسیدن به این هدف زمینه ایجاد داعش را فراهم کرد. جان کری همچنین اذعان کرد که آمریکا امیدوار بود با ایجاد داعش و قدرت گرفتن آن، بشار اسد رئیس جمهور سوریه مجبور به یافتن راه حلی دیپلماتیک با شرایط مورد نظر واشنگتن وهمچنین مجبور به کناره گیری از قدرت شود.



همکاری داعش با آمریکا در عراق

داعش در ژوئن ۲۰۱۴ با ورود به خاک عراق موفق شد در مدت کوتاهی بخش وسیعی از این کشور را به تصرف خود درآورده و برای نزدیک به ۳ سال اقدام به ویرانی و جنایت در حق مردم عراق کند. این پیشروی‌ها در حالی روی می داد که دولت وقت آمریکا بر اساس پیماننامه امنیتی با بغداد فوراً به کمک نیروهای عراقی می‌شتافت و از پیشروی تروریست‌های داعش جلوگیری می‌کرد اما کاخ سفید علی رغم درخواست مقامات بغداد از انجام این وظیفه سر باز زدند. اما بااین وجود شواهد دیگری نیز برای اثبات همراهی واشنگتن با داعش در عراق وجود دارد.



تسنیم مورخ ۱۷/۰۵/۱۳۹۶ در گفتگو با فرمانده گردان‌های سیدالشهدای عراق در این تاریخ حمله مشترکی توسط نیروهای آمریکایی و داعشی به نیروهای حشد الشعبی در نوار مرزی عراق و سوریه صورت گرفت و دولت عراق نیز به این مسئله اذعان کرد.



همچنین شبکه السومریه نیوز به نقل از منابع پليس استان ديالی مورخ ۳۱/۰۳/۱۳۹۳ نوشت: نيروهاي امنيتي عراق از برخي عناصر داعش كه آنها را در منطقه العظيم ( در ۶۰ كيلومتري شمال بعقوبه ) و اطراف منطقه المقداديه (در ۳۵ كيلومتري شمال شرق بعقوبه ) و منطقه المفرق (در شش كيلومتري غرب بعقوبه) به هلاكت رساندند، سلاح هاي نیمه سبک از نوع " بي.كي.سي" ساخت رژیم اسرائيل ضبط كردند.



پایگاه خبری افکارنیوز نیز در گزارشی به مورخه ۱۶/۰۳/۱۳۹۶ به سخنان فرمانده حشد الشعبی در استفاده تروریست های داعشی از سلاح های پیشرفته آمریکایی اشاره کرد. "ابومهدی المهندس" با اشاره به بروز تغییر در شیوه جنگ و نوع سلاح های گروهک تروریستی داعش و استفاده فراوان این گروهک از موشک های هدایت شونده و پیشرفته آمریکایی، خاطرنشان کرد که موشک های اسرائیلی که در معاملات تسلیحاتی میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی فروخته می شود و نیز برخی سلاح های ترکیه در میان تسلیحات مورد استفاده داعش دیده شده است.



خبرگزاری المیادین نیز در مورخ ۱۲/۰۶/۱۳۹۶ به نقل از سخنگوی گردان های حزب الله عراق گفت: اطلاعات دقیقی در اختیار داریم که آمریکایی ها به داعش در تلعفر کمک کرده اند.«جعفر الحسینی» افزود: قبل از آغاز عملیات تلعفر عناصر داعش با ۱۱ اتوبوس وابسته به بارزانی حرکت کرده و به العیاضیه منتقل شدند. خروج سرکردگان ارشد داعش از تلعفر و العیاضیه به سهل نینوی با توافق بارزانی و آمریکایی ها انجام شده است.



گزارشات حمایت از داعش درسوریه

در طول سال‌های حضور داعش در سوریه به عنوان پایگاه اصلی این گروه که در شهر رقه بنا شده بود، سوریه بیشترین گزارش‌ها از شواهد ارتباط پشت پرده واشگتن و داعش را به خود اختصاص داده است.



پایگاه اینترنتی "العهد" در جولای ۲۰۱۵ اعلام داشت، اسناد خارج شده از کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی که متعلق به اواسط سال ۲۰۱۱ است از شکل گیری گروه های تروریستی در سوریه با حمایت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سخن می گوید. در این زمینه باید این نکته را مورد توجه قرار داد که اساساً کشورهای شورای همکاری خلیج فارس متحد استراتژیک آمریکا هستند و سیاست های منطقه ای خود را عمدتاً در هماهنگی با راهبرد منطقه ای آمریکا در غرب آسیا تنظیم و اجرا می‌کنند.



همچنین خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) مورخ ۰۵/۰۳/۱۳۹۶ اعلام کرد یگان‌های تخریب هنگام پاکسازی محله الوعر شهر حمص مقادیر زیادی از انواع مختلف موشک های ساخت آمریکا و خمپاره های ساخت رژیم صهیونیستی کشف و ضبط کردند. این سلاح ها شامل انواع موشک کبرا، لاو، کاتیوشا، خرج ها و موشک های ار. پی .جی و مقدار زیادی از مهمات انواع سلاح های سبک و سنگین بوده است. این خبرگزاری در مورخ ۲۶/۱۱/۱۳۹۴ نیز به نقل از یک منبع در استان السویداء گفت: دستگاه‌های ذیربط در استان السویداء با همکاری مردم، یک خودروی حامل مقادیر زیادی سلاح و مهمات را در غرب استان توقیف کردند.این منبع افزود دستگاه‌های ذیربط پس از پیگیری و بازرسی خودرویی که به آن مشکوک شده بودند، مقادیر زیادی سلاح و مهمات را که در حال ارسال برای گروه‌های تروریستی در حومه شرقی درعا بود، ضبط کردند.



در این میان روزانه کیهان نیز در مورخ ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ اعلام کرد «جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به اصطلاح «ضد داعش» در حمایت از این گروه تروریستی و سایر تروریست‌های فعال در سوریه، نیروهای مقاومت و ارتش سوریه را در شرق این کشور بمباران کردند».



اسپوتنیک روسیه نیز در مورخ ۴ مهر ۱۳۹۶ به نقل از سفیر سوریه در چین اعلام کرد: پیدا شدن تجهیزات نیروهای مسلح آمریکایی در مواضع داعش نشان‌دهنده تبانی میان واشنگتن و تروریست‌هاست. عماد مصطفی – سفیر سوریه در چین و فرستاده سابق سوریه در سازمان ملل – در گفتگو با اسپوتنیک همچنین گفته بود: انتشار تصاویری که تجهیزات نیروهای مسلح آمریکا را در اختیار تروریست‌های داعش نشان می‌دهد، یکی از مدارکی است که به ارتباط میان واشنگتن و این گروه تروریستی اشاره می‌کند.



در این میان برخی دیگر از رسانه‌های منطقه از جمله پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه در مورخ ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ نوشت : آمریکا که به بهانه مبارزه با داعش بیش از ۴۰۰ مشاور نظامی به عراق اعزام کرده است، تماس هایی را با فرماندهان بعثی داعش نیز آغاز کرده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز در ۷ اکتبر ۲۰۱۷ از فرمانده پیشمرگ های کرد سوال می کند: چرا شما این کاروان(داعش) را منهدم نمی کنید، وی در جواب می گوید که ما نمی توانیم این کار را بکنیم زیرا آمریکا در این رابطه به ما هشدار داده اند.



در پایان باید گفت امروز ایالات متحده تحت عنوان به اصطلاح مبارزه با تروریست( ائتلاف ضد داعش) و بدون اجازه دولت و حاکمیت سوریه دست به کشتار غیر نظامیان در شهرهای این کشور می زنند و نیز رژیم صهیونیستی بدون پاسخگویی به نهاد یا سازمان بین المللی و بعد از هر موفقیت ارتش در آزادسازی و پاکسازی هر منطقه ای دست به حملات وحشیانه خود علیه مردم و حکومت سوریه می زند. و هر دو آنها که اسناد و شواهد نشان می‌دهد حامی داعش هستند، از بزرگترین مداعیان مبارزه با تروریست می باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما